Acest blog va servi yoghinilor avansați să descifreze tainele Zeificări. Prin yoghin avansat în yoga Eu înțeleg acel yoghin care accelerează Prana pe curele pranice 1, 2,3 și 4. Au dat examen cu Marea Zeiță Kundalini și a aruncat la coșul de gunoi Credința și Marii Lideri Religioși ai Lumi. Au susținut examene cu Marii Zeii Brahma, Vishnu, Rudra și Isha și au primit Jnana de la Ei.
luni, 25 iunie 2018
Vasile Ivașca. Naropa, discipolul lui Tilopa și Gurul lui Marpa. Marii yoghini Indieni. Guru și discipolu lecție practică.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marile Zeițe: Mahalakshmi, Durga, Parvati cu Ganesha copil, Sarasvati și Padama.
Mare Zeu Vasile, Vasile cu Tati Shiva și Mami Parvati.
Da
am introdus o nouă lecție despre Guru
și Discipol.
De data acesta voi
vorbi despre Naropa,
care este discipolul
lui Tilopa
și Gurul
lui Marpa.
În acest fel voi
vorbi despre
rolul Guru-lui
în practica yoghină.
În următoarele lecții
voi căuta să
dau exemple
practice de Mari
Maeștri Yoghini
și Mari
Discipoli. Voi
căuta să arat relațiile dintre Guru
și discipolul
său în mod
practic.
În
continuare voi vorbi despre cel de al doilea Guru
al școli Kagyu,
care este Naropa.
Lămuriri
și comentarii despre
Mine.
Mulți yoghini sunt invidioși pe mine și
zic de ce nu cobori și Tu cu picioarele
pământ. Eu vă recomand să
citiți lecția cu cele 13 Stări
de Zeificare cu care Eu am
venit din India. Acolo veți vedea
că Eu nu mă pot apropia de ființele
umane, le pute puterniccorpul.
Acolo veți vedea că Eu nu fac
decât ce vrea Marea ZeițăKundalini.Mulți yoghini îmi spun că
fac mult mai perfect asane-le ca Mine
și totuși Tu ești Mare Yoghin, Mare Zeu,
iar săracul de mine un mare Gimnast.
Dumneavoastră confundați gimnastica cu Yoga.
La acești mari Yoghini Indieni și Tibetani
caut să subliniez că oricât
au practicat ei Yoga singuri prin forțe popri
nu au putut să transcendă acestă
realitate. După cum ați văzut la
Tilopa i-a apărut în viziune, o femeie
foarte urâtă care l-a întrebat dacă nu
dorește să obținăadevăratailuminare. Femeia era de fapt
„Vajrayogini.” Percepând că este o Dakini, Tilopa
i-a cerut învățăturile. Ea la inițiat în
„cakrasamavara tantra,” pe care el a înțeles-o și
a asimilat-operfect. Deci cea care la inițiat
pe Tilopa este Marea Zeiță Kundalini.
El
s-a născut în anul 1016 în Kashmir, iar în
Pullahari a avut colibe
de retragere și i-a predat lui Marpa. A murit
în jurul anului 1100. A învățat singur să citească
și să scrie în jurul vrâstei de 8 ani. La 11
ani a părăsit casa părintească și a plecat
la maeștri din Kashmir. Aici a studiat
Pancavidya cu treisprezece profesori
numai în trei ani. A revenit acasă și
a studiat cele șase opere ale doctrinei
Madhyamika, precum și doctrinele Hevajara și
Abhidarma Uttara Tantra.
A
petrecut șase ani la Pullahari scriind
comentarii la Abhidarma Uttara Tantra,
HevajaraTantra și a devenit
mai întâi profesor, iar apoi stareț la
Academiamonastică de la Nalanda.
Fiind stareț(rector azi) la Academia din Nalanda,
Naropa și-a făcut ointrospecție a
vieți lui. El a constatat că din punct de vedere
teoretic stăpânește foarte bine aceste mari
doctrine ascunse, dar practic e zero, nu
poate să le aplice în nici o formă.
Și
astfel el intră într-o criză fundamentală, nu poate
aplica teoria în practică. Studiind de
multe ori aceste opere, o Dakini i-a
apărut sub forma unei bătrâne urâte,
care l-a întrebat dacă înțelege ceea ce citește.
Când el a spus că da, bătrâna a început să
râdă și să danseze plină de fericire.
Apoi l-a întrebat dacă percepe și sensul
profund, esențial, al celor citite.
Din nou el a spus că da, dar bătrâna
a început să plângă, plină de compasiune
și i-a spus că nu este adevărat. Uimit
Naropa a întrebat. „Există oare cineva care
înțelege cu adevărat sensul interior al Dharmei?” „Da
fratele meu, Tilopa, a spus bătrâna.
Întâlnirea
dintre Naropa și Tilopa.
A
întrebat-o imediat pe bătrână:” „Da
unde este el: În ce direcție să merg?” Ea
a răspuns: „Nu trebuie să mergi într-o anumită
direcție pentru a-l găsi pe Tilopa. Dacă mintea
îți este plină de devoțiune și încredere,
dacă inima ta tânjește să-l
întâlnească, aceasta este direcția cea bună.
Bătrâna așa cum a apărut așa și a dispărut.
Naropa a decis să plece în căutarea lui
Tilopa. Totuși discipoli s-au opus cu înverșunare,
iar Naropa le-a cântat un cântec. Deși știu
înțelesul cuvintelor, Totuși nu am
văzutniciodată Realitatea. Fără a căuta
un Guru competent, Cum aș putea să dobândesc
realizarea perfectă. În drumul spre Tilopa a avut
încă unsprezece viziuni, care mai de care mai teribile
și astfel gradat au fost eliminate o
serie de prejudecăți și impurități mentale.
Întâlnirea
dintre Naropa și Tilopa.
Prima
dată cei doi
s-au întâlnit
în curtea unei mănăstiri.
Tilopa
era aproape
gol,
stătea pe pământ
și mânca pește.
Oasele de la pește
le pune deoparte,
pentru a nu întina
puritatea castei
lui.
Naropa a vrut să treacă
la o anumită
distanță de
el,
când un călugărcare
trecea pe acolo
l-a certat
pe Tilopa
că nu are compasiune
pentru animale.
Tilopa nu s-a obosit
să răspundă;
doar a pocnit
din degete,
rostind câteva formule
magice
și pești
au revenit la viață,
s-au ridicat în aer
și au dispărut.
Naropa a rămas înmărmurit,
dar deodată a avut revelația
că acest straniu
hoinar
trebuie să fie Tilopa
pe care el îl căuta.
A alergat după
el,
dar ascetul dispăruse.
După acest prim episod în care cei doi
s-au întâlnit
în mod fizic,
înainte de a primi mult doritele
învățături sacre.
Tilopa
îl supune
pe Naropa unor teribile încercări
și cazne.
Astfel Naropa
colindă
din oraș
în oraș,
unde trebuie să treacă
cele
12
probe de negare a ego-ului.
În acest fel fără să-l vadă fizic
pe Tilopa,Naropa
devine umbra lui.
Să începem cu prima
probă
„Cerșitul
la nuntă.”
În sfârșit cei
doi s-au întâlnit
pe o stradă.
Naropa
s-a închinat
în fața
lui
și la înconjurat
în semn
de adorație
și în sfârșit
el
s-a adresat lui ca la un Guru,
cerându-i învățături.
„Nu
sunt Gurul tău
și tu
nu ești discipolul meu,”
a strigat
Tilopa la el
și apoi la lovit
cu cruzime.
Dar credința
lui Naropa
era de nezdruncinat.
A
mers
să cerșeascămâncare
pe carei-a
adus-o lui Tilopa.
Acesta mânca
tot
și l-a bătut
din nou
cu mânie.
Credința
lui Naropa
a crescut
însă
și mai mult.
Ignorând disprețul
lui Tilopa,
el mânca
rămășițele
de la masa
Guru-lui
și după aceia îl înconjura
din nou
cu adorație.
Naropa a rămas
alături
de Tilopadoisprezece
ani,
cerșind
în fiecare
zi
pentru acesta
mâncare
și dormindnoapte
în apropierea
acestuia.
Într-o
zi Naropa
a mers să cerșeascămâncare
la o nuntă.Gazda
a fost generoasă
cu el
și i-a dat optzeci
și patru
de feluri de curry,
printre care și o delicatese
rară.
El le-a
adus lui Tilopacare
a fost extrem
de încântat
de acea delicatesă.
Naropa a fost trimis
încă de cinci
ori
să îl satisfacă
pe Tilopa,
iar la ultima
a trebuit să fure
un întreg
bol
de curry.
Tilopa
la numit pe Naropa
„fiul
meu cel perseverent.”
Astfel el a primit
inițierea,
a invocat asupra lui VajraVarahi
și i-a dat instrucțiuni
despre felul
cum
să mediteze.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Vrkasana.
Mare Zeu Vasile, Vasile cu Marea Zeiță Mahalakshmi.
Și
acum cele
12 probe de negarea ego-ului,
pentru
a primi
inițiere.
Primele
trei probe. 1. Tilopa
se urcă pe acoperișul mănăstiri și îi cere lui Naropa
să sară de acolo. Fără ezitare, Naropa se aruncă
în gol și rămâne zăcând pe pământ, cu dureri
groaznice. Tilopa îl vindecă și îi dăruiește Tantra
Nestematei, care Îndeplinește Toate Dorințele. Aceasta
îi permite eliberarea de cele patru tipuri de renaștere. 2.
Tilopa îi
cere să se arunce într-un foc. Naropa
face imediat acest lucru, arzându-și
întreg corp. Tilopa îi vindecă toate arsurile
și îi dăruiește Tantra Unității în Diversitate.
3. Naropa
primește de la Tilopa un ulcior plin cu apă
și o sabie de lemn. Iar Tilopa
îi dă următoarele instrucțiuni: „Du-te și
adu-mi mai multă mâncare; dacă oameni nu vor
să-ți dea, toarnă apă pe mâncare
și întoarce-te. Dacă te urmăresc,
desemnează simbolul apei în noroi și
va apărea un lac. Dacă ei tot nu renunță,
rotește sabia.” Naropa a urmat instrucțiunile
maestrului. Când a învârtit sabia de lemn,
s-a pomenit într-o cameră de fier. Dar urmăritorii
săi au făcut un foc mare și el a trebuit să iasă
de acolo și să fugă. El a alergat foarte repede spre
Guru-l său, dar a fost ajuns și bătut
crunt, încât abia mai putea respira. Tilopa
la vindecat și i-a dăruit Tantra Iubiri Vajra
și Mahamudra care i-au permis să obțină deplina
iluminare în viața prezentă.
4.
Tilopa i-a zis să construiască un pod
peste un lac plin cu lipitori. În timpul construcției
podului, lipitorile i-au supt sângele.
Tilopa l-a vindecat, i-a redat vigoarea corpului
și i-a dăruit Tantra FoculuiMistic(Tumo).
5. Naropa
a cerut iar învățături de la Tilopa.
Dar Tilopa i-a spus să aducăfoc,
stuf și grăsime. În acest fel el a
topit grăsime pe spatele lui Naropa
până ce durerea devenit insuportabilă.
În acest fel lui Naropa i-a fost dăruit Tantra
celor Trei Moduri de Existență ale lui
Buddha. 6. Văzând un om purtând ogreutate în spate, Tilopa i-a zis să
îl urmărească și a alergat până a
căzut mort de oboseală. Naropa nu la
putut ajunge, deoarece omul era doar o
iluzie creată de Tilopa. Și astfel Naropa a primit
instrucțiuni în Yoga Visului Conștient.
7.
Și într-o zi un cortegiu
nupțial trece pe lângă ei, iar Tilopa
îi cere lui Naropa să i-o aducă pe mireasă
de pe elefant pe care era purtată.
Nuntași văd un brahman că se apropie
de mireasă, au crezut că vrea
să o binecuvânteze, dar Naropa a
luat-o în brațe și a încercat să
fugă cu ea. Este prins, bătut
și lăsat lat în praful drumului.
Tilopa îl vindecă și îi dăruiește Tantra
Yoga a Lumini Clare. 8. La un moment
dat cei doi se întâlnesc pe drum cu Regele
și Regina sa și suita lor. Tilopa îi
cere lui Naropa să i-o aducă pe regină,
este prins de gărzile regelui, bătut și
lăsat lat fără suflare în drum. Tilopa îl vindecă
și îi dăruiește Tantra Transferului Conștiințe(Phowa).
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Sutra Neti.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Brahma.
Următoarele probe, 9 la 12.
9.
La fel întâlnesc un Prinț și Prințesa sa
și scena se repetă, dar de data aceasta Naropa
a primit instrucțiuni despre înviere. 10. Naropa
îi cerelui Tilopa să-i dea învățături
foarteavansate, iar Tilopa îi
spune să găsească o fată cu care trebuie
să trăiască o anumită perioadă de timp
în fidelitate, fericire și dragoste.
Naropa și Tilopa se despart
pentru o perioadă de timp, iar când se întâlnesc,
Gur-ul său îl conferă YogaEternei
Beatitudini care amplifică cele patru binecuvântări.
11. Pentru ai dărui
învățături despre identitatesavorii
unice a celor șasemoduri
de cogniție, Tilopa i-o cere pe consoarta sa
pentru el. Naropa spune. „Binecuvântarea
înseamnă a oferi mudra(consoarta mistică) ca ofrandă
pentru Guru.” Naropa este inițiat într-o
practică prin care atinge Adevărul Ultim. 12.
Ultima probă. Tilopa îl ia pe Naropa în deșert
și îi cere să de-a sângele
și carne luica ofrandă pentru
mandala pe care o construise. Naropa se
conformează și primește de această dată Tantra
Eliberări de StareaIntermediară
(Bardo).
Aceste
12 nivele de inițiere în această școală
sunt reale. După ce Tilopa în inițiază
pe Naropa în cel mai secret nivel al
Mahamudrei, cei doi se despart.
După aceste mari inițieri Naropa trece printr-o
stare de „Nebunie,”
adică își pierde controlul funcțiilor mentale. În
această stare el plângea ca un copil, se juca
ca un copil și râdea ca un prost.
Această nebunie apare la yoghinii Indieni în urma
practicări lui Layayoga(deci
yoga disoluției mentalului). Eu v-am spus
că în Yoga Noastrănu vompracticaLaya yoga. Totuși mentalul lui Naropa se
reface și el se stabilește în Pullahari
în Kashmir.
De
aici el începe să primeascădiscipoli
și să scrie opere de yoga. Printre operele
yoghine scrise de Naropa se numără „Cele
șase yoga ale lui Naropa.” Cele șase practici
yoghine sunt asociate cu Vajra Varahi, care a fost
principalul săuyidam(Zeitate adorată).
Cele șase yoga ale lui Naropa sunt: 1.
Yoga focului interior; 2. Yoga corpului iluzoriu; 3.
Yoga lumini clare; 4. Yoga visului conștient; 5. Yoga
transferului conștiinței; 6. Yoga stări intermediare.
După realizarea ultimă și moartea lui
Tilopa, Naropa și-a inițiat
consoarta Niguma, care a devenit Dakini a
Conștiinței sale. Ea a tradus multe
texte împreună cu Marpa. Viața yoghină
a lui Naropa arată un exemplu, dintre diferența
de a ști care este calea și a mergerealmente pe cale. Așa cum v-am mai spus
Eu, că cunoaștereateoretică
se obține din cărți, dar cu aceasta nu
puteți face nimic în corpul subtil. În
jurul anului 1000 în Indiacunoașterea
practică a yogăi se obține de la Guru.
În acest fel marelerector al
universități din Nalanda devine discipol
a Guru-lui Tilopa. Deci în acea perioadă în IndiaGuru era ființa Supremă pe pământ.
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Pranayama alternativă.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu.
Concluzii
la cele discutate.
Concluzii
la cele discutate.
În
lecția unde am vorbit
despre Guru,
discipolul
și inițierea
am vorbitmai
mult
teoretic.
În această lecție
v-am dat un exemplu
practic
despre rolul
Guru-lui,
îndatoririle
discipolului
și schingiuirile
la care este supus
discipolul
pentru a primi „Marea
InițierePractică.”
În această yogă
a budhismului
tantricMarea
Zeiță Kundalini
este puternic
prezentă.
Marea Zeiță Kundalini
este acea care emană
acea bătrână(Dakini)
care îl ghidează
pas cu pas
pe devotul
Naropa
spre Guru
Tilopa.
Fără această intervenție
a Mamei Kundalini
nu se poate face
yoga.
O
să ziceți că Guru
Tilopa
l-a schingiuit
mult pe Naropalucru
care nu este
adevărat,
Marea Zeiță
Kundalini
m-a schingiuit
de milioane
de ori mai mult
pe mine.
E adevărat că Eu
nu practic „Cele
șase yoga ale lui Naropa,”
în Yoga
Noastră
Eu mă ocup mult cu asane,
pranayama,
mantre,
amrta,
etc. Ce
zic Eu
azi
că „Guru-lactual
din India
nu mai poate
să dăruiască
cunoașterea practică
a funcționări
corpului subtil.”
Toată această „cunoaștere
practică
a funcționări
corpului subtil,”
este dăruită „numai
și numai
de Marii
Zei.”
Eu
v-am spus
de la bun început
să „Iubiți Mari Zei că și Ei vă voriubi.”
Dar
la ora actuală în India
Gurul
este cel care vă
călăuzește
în examenul
pe care îl susțineți
în fața Marilor
Zeii.
Eu cunosc practicfuncționarea
corpului subtil,
dar niciodată
nu spun
că e de la mine,
ci spun
că am primit-o
prin Jnana
Yoga
de la MariiZei.
Știți
Pățania lui Isus?
Isus străbătea
Israelul
în
lung
și în lat,
vindecând
evrei, înviind
evrei și spunând
pilde
și învățături
poporului
evreu. Deci într-un cuvânt
Isus
avea mari
puteri.
Dar mari
preoți
ai poporului Evreu
constată
că Isus
nu este patriot
și naționalist.
Și în acest caz
decid
să-l răstignească
pe cruce
să vadă
dacă este
chiar fiul lui
Iehova
(Dumnezeu). Stupoare,
Isusîși
pierdetoate
puterile
și devine
un om
simplu.
Iar Isus
a zisDumnezeul
Meu,
Dumnezeul
Meu,
pentru
cemai
părăsit.
Oare Isusnu știe
de ce i-au fost luate puterile
de Marea
Zeiță Kundalini?
Într-adevăr vedem
că Isusnu
știe,
dar azi
Eu vă voispune
ce s-aîntâmplat
de fapt.
În toate cărțile
de yoga
stă scris
că folosireputerilor
Divine
în scopul
de mărire
va duce
în cele
din urmă
la retragerea
acestor puteri.
Toate cuvântările
și toate
pildele lui Isus
sunt susținute
de aceste
puteri Divine.
Toate
vindecările
și învierile
lui Isus
sunt susținute
de aceste Puteri Divine.
Deci Marea Zeiță Kundalinidăruind-ui
la 30 de ani,
aceste puteri
Divine lui Isus;
îi încarcă
cu glorienepieritoare;
îl încarcă
cu gloria
Ei.
Dar Marii
Zei
ca Profesoriexaminatori
îi cer
Mari Zeițe
Kundalini
să-l deposedeze
de puterileDivine
să suferă
ca om
pe cruce.
Mare Zeu Vasile, în postura Lotus și diamant. Bagavan Vishnu și Marea Zeiță Sarasvati. Diferite posturi de Pranayama și asane,
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marea Zeiță Sarasvati.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu