Acest blog va servi yoghinilor avansați să descifreze tainele Zeificări. Prin yoghin avansat în yoga Eu înțeleg acel yoghin care accelerează Prana pe curele pranice 1, 2,3 și 4. Au dat examen cu Marea Zeiță Kundalini și a aruncat la coșul de gunoi Credința și Marii Lideri Religioși ai Lumi. Au susținut examene cu Marii Zeii Brahma, Vishnu, Rudra și Isha și au primit Jnana de la Ei.
joi, 21 iunie 2018
Vasile Ivașca. Tilopa, Gurul lui Naropa, Marii yoghini Indieni. Guru și discipolu lecție practică.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marele Zeu Ganesha.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marile Zeițe: Mahalakshmi, Durga, Parvati cu Ganesha copil, Sarasvati, și Padama.
În
lecțiile
trecute
am vorbit despre Guru
și discipolul săuîn mod mai mult
teoretic. În
acest fel am vorbit
despre rolul Guru-lui
în practica yoghină.
În următoarele lecții
voi căuta să
dau exemple
practice de Mari
Maeștri Yoghini
și Mari
Discipoli. Voi
căuta să arat relațiile dintre Guru
și discipolul
său în mod
practic.
În această lecție
voi vorbi
despre MareleTilopa.
Să
spun ceva cuvinte
înainte să ne
mai lămurim
ideile și
practicile
din corpul
subtil.De
data aceasta nu
mă mai grăbesc.
Eu am titlu de Mare
Zeu în Buzunar,
adică posed cunoașterea
practică a
funcționăricorpului
subtil la nivel
de Mare Zeu.Știu că uni din
dumneavoastră sunt supărați
că Eu mă
dau Mare Zeu.
Nu sunteți
obligați
să-îmi citițilucrările.
Puteți să mi-le aruncați
la coșul de
gunoi. Nu sunt
Eu șefuYogi Noastre
sau Zeificări
Yoghinilor Superiori.
Cea care ne este Șefu
este Marea Zeiță
Kundalini.Nu
sunt Eu
proprietarul lucrărilor
pe care le scriu,proprietarul
eMarea
Zeiță Kundalini.
Dacă greșesc
Marea Zeiță Kundalinimă pune
să refac
lucrarea. Dacă
dumneavoastră aveți
probleme cu
corpul subtil
sau aveți una din cele 7
blocaje principale,
vă rog să le spuneți
nu e nici o rușine.
Azi
vă spun că Gur-ul
este esența de manifestare a lui Tati Shiva,
Mami Kundalini
și Marilor Zeii.
În acest fel Gur-ul
nu reprezintă
decât o formă fizică
de manifestare
a lui Tati Shiva.
Deci Gur-ul
nu poate face decât programul Profesorului
Executor, care
este Mami
Kundalini și a
MarilorZeii,
care sunt Profesorii
examinatori.
Deci în această dualitate Gur-ul
își face
programul. Voi
lua ca exemplu cunoscută școală
yoghinăKagyudin Tibet.
Voi încerca să
prezint cei care au fost marii
yoghini predecesori
lui Milarepa
în lina școli yoghine Kagyudapa(„Bonetele
roșii” sau
„Turbanele
roșii”). Acești
mari Guru
au fost; Tilopa,
Naropa
și Marpa
după aceia a urmat Milarepa.
Azi în lume sunt
foarte mulți Gurufalși,
care nu au nimic cu Tati
Shiva. Singurul lor
scop
e să păcăleascălumea
să o introducă în boli
și negativități
groaznice, etc.
O
să ziceți bine, bine, acești yoghini au practicat budismul tantric
așa este
și nu vă
contrazic. Dacă aș
fi istoric
v-aș vorbi despre AlexandruMacedon,
Napoleon,
Iulius Cezar,
etc. Dacă aș fi om
religios v-aș
vorbi despere Isus
și Mahomed,
dar nu sunt om
religios. De ce să
îmi pierdtimpul
cu Isus sau cu
Napoleon
care nu au practicat
nici o zi asane,
pranayama
sau mantre.
Tilopa,
Naropa
și Marpa
au practicat: Yama,
Nyama,
Asane,
Pranayama,
Pratyahara,
Dharana,
Dhyana
și Samadhi.
Deci într-un cuvânt
sunt Marii yoghini ai anilor 1000,
deci și-au dedicat întreaga
viață numai Yogi.
Și
acum despre Marele
Tilopa.
Marele
Tilopa.
S-a
născut în
anul 988 (e.n) într-o familie de brahmani
din Bengalul
de Est,
India.
El și-a terminat studiile
ca preot budist
și de aici începe viața
lui yoghină.
Nu se cunoaște
nimic
din copilăria
sa.
Îl întâlnește pe Marele
Bodhisattva Nagarjuna
care i-a dat instrucțiuni
preliminare asupra căii
mahamudra.
Nagarjuna prin puterile
sale
i-a prezis
lui Tilopa
că
va conduce
unul din multele
regate din India.
După câți-va ani Tilopa
renunță
la viața
de rege(nu
îi plăcea
luxul)
și s-a călugărit.
În noua ipostază
a ajuns să conducă
templul tantric
din Somapuri
Bengal.
Într-o
zi el are o viziune
în care i-a apărut o femeiefoarte
urâtă
care l-a întrebat dacă nu dorește
să obțină
adevăratailuminare.
Femeia era
de fapt
„Vajrayogini.”
Percepând că este o Dakini,
Tilopa
i-a cerut învățăturile.
Ea la inițiat
în „cakrasamavara
tantra,”
pe care el a înțeles-o
și a asimilat-operfect.
Apoi timp de 12
ani el
s-a dedicat practicii
acestor învățături
la Somapuri,
în Bengal.
În acestă perioadă el a avut mai mulți
Guru
și a asimilat
multe învățături
tantrice
printre care; 1.
Teoria
și practica
lui Bardo(starea
intermediară
dintre moarte
și renaștere);
2. Phowa(transferul
conștiinței); 3. Tumo(practica
focului interior); 4. Samavara
tantra
și Kalacakra
tantra
de la Vijayapada;
5. Hevajara
tantra
de la Bhadrapa,
etc.
Totuși
principalul său Guru
a fost BuddhaVajradhara,
care i-a transmis
direct învățăturile
lui mahamudra.
Vajradhara
este Buddha
Primordial.
Buddha
darmakaya;
reprezintă realizarea
istorică
a „iluminării
lui Buddha.”
În acest caz Tilopa
este inițiatorul
liniei yoghine
„Kagyudapa.”După
ce își însușește toate aceste „doctrine
yoghine,”
timp de 12
ani,
Tilopa
și-a luat o yoghină
drept consoartă
și în acest fel a fost alungat
din comunitatea monastică.După
aceia îl întâlnim
pe Tilopa
ca preot
la curtea
regeluiVisnunagar.
Aici el predă
doctrina budistă
numeroșilor discipoli
ai săi.
Pentru serviciile
aduse regelui,
el este recompensat
cu cinci sute
de bani
de aur.
Analizându-și
viața el
constată
că nu
are nici un sens
să facă aceste
lucrării.
Chiar el își spune, „De
ce să mai rămân aici.”
de fiecare dată când a încercat
să își
dea demisia,
discipolii
l-au
înconjurat
și l-au implorat
să rămână.
Și a fugit
îmbrăcat
în haine
vechi,
iar în cămăruța sa a lăsat următorul
mesaj;
„Nu
mă voi întoarce niciodată.
Nu
încercați să veniți
după mine.”
Apoi dus a fost. În
cele din urmă a ajuns la Kanci
și s-a stabilit pe un teren
incinerare.
A trăit acolo mult
timp,
practicându-și sadhana
și cerșind
mâncare în oraș.
A continuat mult timp practica
yoghină
și astfel mintea
lui
s-a purificat
enorm,
iar el a atins mahamudra-siddhi.
A dobândit multe puteri
ale minții,
corpului
și vorbirii.
Și
astfel a devenit
unul din mari Yoghini ai lumii.
În calitate de Guru
el a condus
multe ființe
spre eliberare.
În momentul când l-a întâlnit
pe Naropa
acesta i-a devenit
discipol
și a cerșit
pentru el
mâncare.
În
acest caz Tilopa
este unul dintre aceia avadhutas,
asceți
care renunțăcomplet
la lume,
transcenzândtoate
regulile
sociale
și morale.
Și
care atinseră starea
de iluminare
în care dualitatea
este transcensă(trecută).
În acest caz în Mahanirvana
tantra
se spune despre avadhutas
că sunt ființe
„cărora
nu le place nimic,
care
nu respingnimic,
cărora
nu le e rușine
de nimic.”
Care sunt complet
detașați
de lucrurile
lumești,
inclusiv legăturile
familiale.
Totuși Tilopa
nu suferea prostia,
el
nu avea
nici un respect
pentru convențiile
morale
sau sociale
și în acest fel tot
ce el predica și practica.
În acest fel el era insensibil
la valorile
umane
și le cerea
discipolilor
să aibă o mintenedivizată,
imparțială
și capabilă
să vadă
dincolo
de toate
lucrurile,
adică realitatea
ultimă nediferențiată.
Din
biografia lui Naropaaflăm
că Tilopa
moare
în anul 1069.
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Sutra Neti.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Mami Parvati.
Și
acum să arat ceva despre Budhism
așa cum s-a practicat
în timpul lui Tilopa.
Se
știe că Budhismul a fost religie dominantă
în India timp de 1000 de ani. Iar marele
yoghin Shivait Shankara(788-820) a fost cel care a
eliminat Budhismul din India și la înlocuit
cu cei Trei Mari Zeii. 1. Brahma Creatorul,
2. Vishnu Păstrătorul și 3. Shiva
Distrugătorul. Azi în India mai
sunt peste cinci milioane de budhi-ști, dar în China
avem peste 250 de milioane de budhi-ști, iar
în lume avem aproape un miliard de budhi-ști.
Totuși în acea perioadă s-a format o cunoscută școală
yoghină Tibetană numită Kagyudpa. Acestă școală
cuprinde maeștrii Tilopa, Naropa, Marpa
și Milarepa. Se consideră că sursa acestei școli Kagyu
este însăși esența stări de Buddha,
iar Tilopa este Adi-guru ei.
Să
spun ceva cuvinte despre
budhismul practicat
de școala
Kagyu.
Nu
am timp
să fac o descriere amănunțită
a acestei Mari Religii
a lui Buddha.
De la bun început vreau să vă spun că Buddha
a practicat yoga
ca și dumneavoastră,
mai în toate posturile îl vedeți
în postura Mult adorată lui, Lotus.
Vai căuta să explic
câteva cuvinte specificeBudhismului.
Cuvinte folosite pe care Eu nu
le-am folosit în YogaNoastră. 1. Adi-Guru
= Primul maestru yoghin al unei linii religioase sau
yoghine. 2. Boddhicitta
= „Laptele bunătății umane.” Este atitudinea ce constă
în orientarea minții, gândirii și afaptelor în realizarea lui Buddha(a
iluminări). 3. Boddhisattva
= Ființă care a realizat faptul că scopul vieții constă
în practica serviciului altruist. În acest fel el urmează
calea celor zece perfecțiuni.4.
Boddhisattva-legământ
= jurământul de a elibera toate
ființele din samsara, făcând tot ce e necesar(posibil)
pentru orice ființă în nevoie; realizarea lui
Boddhicitta;
crearea
uni minți iluminate.
5.
Buddha =
Buddha Sakyamuni,
GautamaBuddha;
reprezentare antropomorfă a idealurilor stări de
purificare. Și această stare de purificare are trei
moduri de verificare a ființei realizate; a. Ființă
absolut vidă ; b. Ființă perfectă și vizionară ;
c. Ființă omniprezentă și compasivă. 6. Cele
cinci pasiuni = dorințele lascive, ura,
lenea, mândria și gelozia. 7. Compulsiune
= tendință psihică irezistibilă, care scapă
controlului conștient, astfel încât ființa acționează
instinctiv, fără a putea rezista tentației actului
compulsiv. 8. Dakini
= Dansatoare cerească, este o păstrătoare feminină
a învățăturilor Yoghine. Cele trei moduri de
reprezentare a budhismului sunt: Guru,
Deva(Zeii) și Dakini. Guru simbolizează
conștiința pură, Deva simbolizează lumea Zeilor,
iar Dakini(nirmanakaya) este dansul iluzoriu al
conștiinței.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus și diamant, Bagavan Vishnu și Zeița Sarasvati. diferite elemente de Pranayama și asane.
Budismul
continuare de la 9 la 25.
9.
Daka este
soțul lui Dakini și este echivalentul Guru-lui. 10.
Dharma
=ordine universală, legea primordială și cauza
tuturor lucrurilor, din care emană orice ordine
fizică, morală și metafizică. 11. Dharmakaya
= Literal „corpul dharmei”; modul absolut de
existență a lui Buddha, definit ca și
conștiință vidă, lumină clară,
spațiu și cunoaștere. Corpul
adevărului, al ordini universale, adevărata
natură a ființei, corpul cel mai înalt
ca nivel de vibrație și cel mai
pur. 12. Hinayana=
literal „micul vehicul,” cuprinde procedeele yoghine
necesare realizări individuale a stărilor yoghine
superioare. 13. Mudra
= Gest care reprezintă anumite stări ale conștiinței,
calități și acțiuni specifice unei Zeități
și care amplifică forța meditației; În budhismultantric tibetan, Mudra o reprezintă
pe consoarta mistică a yoghinului care participă
alături de el în anumite stadii
ale practicilor meditative.
14.
Mahayana= „marele vehicul” în raport cu
hinayana(micul vehicul) : Principalele elemente
superioare care o disting de acesta sunt
; Legământul de Bodhisattva; Accentul pe starea
de vid; Marele Panteon de Zeități Buddhiste; Guru-l a
cărui importanță depășește scriptura ca principală
sursă a dharmei. 15. Mahamudra
= „mare gest,” greu de tradus. Este de fapt
experiența instantanee a iluminării. Este nivelul de
conștiință aflat dincolo de minte. Care dacă l-am
descrie ar însemna fuziunea dintre starea de
Beatitudine Divină și Vidul Inimii. Deci nu este
echivalentul stări de Samadhi din yoga. 16.
Mahamudra-siddhi
= parama siddhi(puterea supremă). Aici în budhism
corespunde stări de „Buddha.” care este realizarea
supremă în Mahamudra. 17. Maya= iluzia cosmică. În budhismul Tibetan,
Dansul Dakini-urilor.
18.
Nirvana=
Eliberare în budism deci „trecerea dincolo de
suferință,” eliberare de samsara, sfârșitul
transmigrației. 19. Nirmanakaya
= corp fizic în care se manifestă o ființă eliberată
de samsara. 20. Samaya
= „cuvânt sacru.” acest cuvânt înseamnă dăruire
față de Guru, Deva(Zeii) sau Dakini. Scopul
acestei dăruiri este pentru a menține permanent,
unirea obligatorie între discipol și Guru, Deva,
Dakini pentru a primi mijloace eficiente(upaya)
și viziuni perfecte(prajana). 21. Samboghakaya
= corpul fericirilor Divine, rezultat al acțiunilor bune
întreprinse de ființa umană. 22. Stupa
= monument caracteristic și capital din India
budhistă; Tumulus ridicat deasupra unor moaște
ale lui Buddha, devenit ulterior loc de pelerinaj.
De cele mai multe ori este așezat pe un piedestal pătrat
și orientat într-o anumită direcție.
23.
Trei moduri deexistență a
lui Buddha=
A. Dharmakaya(ființa vidului absolut); B.
Nirmanakaya(corp fizic); C.
Samboghakaya(corpul fericirilor Divine).
Cele trei tipuri de înțelepciune = a. Înțelepciunea
derivată din învățare(sruti-maya-prajana);
b. Înțelepciunea rezultată din
analiză(chinta-maya-prajana); c. Înțelepciunea
dobândită prin meditație(bhavana-maya-prajana).
24. Yidam
= Zeitate tutelară a unui yoghin pe care acesta o alege
ca obiect predilect de vizualizare și meditație.
25. Cele Zece
Perfecțiuni ; 1. Conduită morală(sila); 2.
Generozitate(dana); 3. Efortul susținut(virya); 4.
Concentrarea(dharana); 5. Viziunea perfectă(prajana);
6. Mijloace eficiente(upaya); 7. Aspirația(pranidhana);
8. Forța interioară(bala); 9. Conștiința
pură(jnana); 10. Meditația perfectă(dhyana).
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Pranayama alternativă.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Brahma.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu