joi, 21 iunie 2018

Vasile Ivașca. Tilopa, Gurul lui Naropa, Marii yoghini Indieni. Guru și discipolu lecție practică.


Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marele Zeu Ganesha.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marile Zeițe: Mahalakshmi, Durga, Parvati cu Ganesha copil, Sarasvati, și Padama.


În lecțiile trecute am vorbit despre Guru și discipolul său în mod mai mult teoretic. În acest fel am vorbit despre rolul Guru-lui în practica yoghină. În următoarele lecții voi căuta să dau exemple practice de Mari Maeștri Yoghini și Mari Discipoli. Voi căuta să arat relațiile dintre Guru și discipolul său în mod practic. În această lecție voi vorbi despre Marele Tilopa.
Să spun ceva cuvinte înainte să ne mai lămurim ideile și practicile din corpul subtil. De data aceasta nu mă mai grăbesc. Eu am titlu de Mare Zeu în Buzunar, adică posed cunoașterea practică a funcționări corpului subtil la nivel de Mare Zeu. Știu că uni din dumneavoastră sunt supărați că Eu mă dau Mare Zeu. Nu sunteți obligați să-îmi citiți lucrările. Puteți să mi-le aruncați la coșul de gunoi. Nu sunt Eu șefu Yogi Noastre sau Zeificări Yoghinilor Superiori. Cea care ne este Șefu este Marea Zeiță Kundalini. Nu sunt Eu proprietarul lucrărilor pe care le scriu, proprietarul e Marea Zeiță Kundalini. Dacă greșesc Marea Zeiță Kundalini mă punerefac lucrarea. Dacă dumneavoastră aveți probleme cu corpul subtil sau aveți una din cele 7 blocaje principale, vă rog să le spuneți nu e nici o rușine.
Azi vă spun că Gur-ul este esența de manifestare a lui Tati Shiva, Mami Kundalini și Marilor Zeii. În acest fel Gur-ul nu reprezintă decât o formă fizică de manifestare a lui Tati Shiva. Deci Gur-ul nu poate face decât programul Profesorului Executor, care este Mami Kundalini și a Marilor Zeii, care sunt Profesorii examinatori. Deci în această dualitate Gur-ul își face programul. Voi lua ca exemplu cunoscută școală yoghină Kagyu din Tibet. Voi încerca să prezint cei care au fost marii yoghini predecesori lui Milarepa în lina școli yoghine Kagyudapa(„Bonetele roșii” sau „Turbanele roșii”). Acești mari Guru au fost; Tilopa, Naropa și Marpa după aceia a urmat Milarepa. Azi în lume sunt foarte mulți Guru falși, care nu au nimic cu Tati Shiva. Singurul lor scop e să păcălească lumea să o introducă în boli și negativități groaznice, etc.    
O să ziceți bine, bine, acești yoghini au practicat budismul tantric așa este și nu vă contrazic. Dacă aș fi istoric v-aș vorbi despre Alexandru Macedon, Napoleon, Iulius Cezar, etc. Dacă aș fi om religios v-aș vorbi despere Isus și Mahomed, dar nu sunt om religios. De ce să îmi pierd timpul cu Isus sau cu Napoleon care nu au practicat nici o zi asane, pranayama sau mantre. Tilopa, Naropa și Marpa au practicat: Yama, Nyama, Asane, Pranayama, Pratyahara, Dharana, Dhyana și Samadhi. Deci într-un cuvânt sunt Marii yoghini ai anilor 1000, deci și-au dedicat întreaga viață numai Yogi.

   
    Și acum despre Marele Tilopa.
Marele Tilopa. S-a născut în anul 988 (e.n) într-o familie de brahmani din Bengalul de Est, India. El și-a terminat studiile ca preot budist și de aici începe viața lui yoghină. Nu se cunoaște nimic din copilăria sa. Îl întâlnește pe Marele Bodhisattva Nagarjuna care i-a dat instrucțiuni preliminare asupra căii mahamudra. Nagarjuna prin puterile sale i-a prezis lui Tilopa că va conduce unul din multele regate din India. După câți-va ani Tilopa renunță la viața de rege(nu îi plăcea luxul) și s-a călugărit. În noua ipostază a ajuns să conducă templul tantric din Somapuri Bengal. Într-o zi el are o viziune în care i-a apărut o femeie foarte urâtă care l-a întrebat dacă nu doreșteobțină adevărata iluminare. Femeia era de faptVajrayogini.” Percepând că este o Dakini, Tilopa i-a cerut învățăturile. Ea la inițiat în „cakrasamavara tantra,” pe care el a înțeles-o și a asimilat-o perfect. Apoi timp de 12 ani el s-a dedicat practicii acestor învățături la Somapuri, în Bengal. În acestă perioadă el a avut mai mulți Guru și a asimilat multe învățături tantrice printre care; 1. Teoria și practica lui Bardo(starea intermediară dintre moarte și renaștere); 2. Phowa(transferul conștiinței); 3. Tumo(practica focului interior); 4. Samavara tantra și Kalacakra tantra de la Vijayapada; 5. Hevajara tantra de la Bhadrapa, etc.    
Totuși principalul său Guru a fost Buddha Vajradhara, care i-a transmis direct învățăturile lui mahamudra. Vajradhara este Buddha Primordial. Buddha darmakaya; reprezintă realizarea istorică a „iluminării lui Buddha.” În acest caz Tilopa este inițiatorul liniei yoghineKagyudapa. După ce își însușește toate aceste „doctrine yoghine,” timp de 12 ani, Tilopa și-a luat o yoghină drept consoartă și în acest fel a fost alungat din comunitatea monastică. După aceia îl întâlnim pe Tilopa ca preot la curtea regelui Visnunagar. Aici el predă doctrina budistă numeroșilor discipoli ai săi. Pentru serviciile aduse regelui, el este recompensat cu cinci sute de bani de aur.
Analizându-și viața el constatănu are nici un sens să facă aceste lucrării. Chiar el își spune, „De ce să mai rămân aici.” de fiecare dată când a încercatîși dea demisia, discipolii l-au înconjurat și l-au imploratrămână. Și a fugit îmbrăcat în haine vechi, iar în cămăruța sa a lăsat următorul mesaj; „Nu mă voi întoarce niciodată. Nu încercați să veniți după mine.” Apoi dus a fost. În cele din urmă a ajuns la Kanci și s-a stabilit pe un teren incinerare. A trăit acolo mult timp, practicându-și sadhana și cerșind mâncare în oraș. A continuat mult timp practica yoghină și astfel mintea lui s-a purificat enorm, iar el a atins mahamudra-siddhi. A dobândit multe puteri ale minții, corpului și vorbirii.
Și astfel a devenit unul din mari Yoghini ai lumii. În calitate de Guru el a condus multe ființe spre eliberare. În momentul când l-a întâlnit pe Naropa acesta i-a devenit discipol și a cerșit pentru el mâncare. În acest caz Tilopa este unul dintre aceia avadhutas, asceți care renunță complet la lume, transcenzând toate regulile sociale și morale. Și care atinseră starea de iluminare în care dualitatea este transcensă (trecută). În acest caz în Mahanirvana tantra se spune despre avadhutas că sunt ființecărora nu le place nimic, care nu resping nimic, cărora nu le e rușine de nimic. Care sunt complet detașați de lucrurile lumești, inclusiv legăturile familiale. Totuși Tilopa nu suferea prostia, el nu avea nici un respect pentru convențiile morale sau sociale și în acest fel tot ce el predica și practica. În acest fel el era insensibil la valorile umane și le cerea discipolilor să aibă o minte nedivizată, imparțială și capabilăvadă dincolo de toate lucrurile, adică realitatea ultimă nediferențiată. Din biografia lui Naropa aflăm că Tilopa moare în anul 1069.

Mare Zeu Vasile, Vasile execută Sutra Neti.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Mami Parvati.

  Și acum să arat ceva despre Budhism așa cum s-a practicat în timpul lui Tilopa.
Se știe că Budhismul a fost religie dominantă în India timp de 1000 de ani. Iar marele yoghin Shivait Shankara(788-820) a fost cel care a eliminat Budhismul din India și la înlocuit cu cei Trei Mari Zeii. 1. Brahma Creatorul, 2. Vishnu Păstrătorul și 3. Shiva Distrugătorul. Azi în India mai sunt peste cinci milioane de budhi-ști, dar în China avem peste 250 de milioane de budhi-ști, iar în lume avem aproape un miliard de budhi-ști. Totuși în acea perioadă s-a format o cunoscută școală yoghină Tibetană numită Kagyudpa. Acestă școală cuprinde maeștrii Tilopa, Naropa, Marpa și Milarepa. Se consideră că sursa acestei școli Kagyu este însăși esența stări de Buddha, iar Tilopa este Adi-guru ei.    
Să spun ceva cuvinte despre budhismul practicat de școala Kagyu. Nu am timp să fac o descriere amănunțită a acestei Mari Religii a lui Buddha. De la bun început vreau să vă spun că Buddha a practicat yoga ca și dumneavoastră, mai în toate posturile îl vedeți în postura Mult adorată lui, Lotus. Vai căuta să explic câteva cuvinte specifice Budhismului. Cuvinte folosite pe care Eu nu le-am folosit în Yoga Noastră. 1. Adi-Guru = Primul maestru yoghin al unei linii religioase sau yoghine. 2. Boddhicitta = „Laptele bunătății umane.” Este atitudinea ce constă în orientarea minții, gândirii și a faptelor în realizarea lui Buddha(a iluminări). 3. Boddhisattva = Ființă care a realizat faptul că scopul vieții constă în practica serviciului altruist. În acest fel el urmează calea celor zece perfecțiuni. 4. Boddhisattva-legământ = jurământul de a elibera toate ființele din samsara, făcând tot ce e necesar(posibil) pentru orice ființă în nevoie; realizarea lui Boddhicitta; crearea uni minți iluminate.    

5. Buddha = Buddha Sakyamuni, Gautama Buddha; reprezentare antropomorfă a idealurilor stări de purificare. Și această stare de purificare are trei moduri de verificare a ființei realizate; a. Ființă absolut vidă ; b. Ființă perfectă și vizionară ; c. Ființă omniprezentă și compasivă. 6. Cele cinci pasiuni = dorințele lascive, ura, lenea, mândria și gelozia. 7. Compulsiune = tendință psihică irezistibilă, care scapă controlului conștient, astfel încât ființa acționează instinctiv, fără a putea rezista tentației actului compulsiv. 8. Dakini = Dansatoare cerească, este o păstrătoare feminină a învățăturilor Yoghine. Cele trei moduri de reprezentare a budhismului sunt: Guru, Deva(Zeii) și Dakini. Guru simbolizează conștiința pură, Deva simbolizează lumea Zeilor, iar Dakini(nirmanakaya) este dansul iluzoriu al conștiinței.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus și diamant, Bagavan Vishnu și Zeița Sarasvati. diferite elemente de Pranayama și asane.


  Budismul continuare de la 9 la 25.
9. Daka este soțul lui Dakini și este echivalentul Guru-lui. 10. Dharma =ordine universală, legea primordială și cauza tuturor lucrurilor, din care emană orice ordine fizică, morală și metafizică. 11. Dharmakaya = Literal „corpul dharmei”; modul absolut de existență a lui Buddha, definit ca și conștiință vidă, lumină clară, spațiu și cunoaștere. Corpul adevărului, al ordini universale, adevărata natură a ființei, corpul cel mai înalt ca nivel de vibrație și cel mai pur. 12. Hinayana= literal „micul vehicul,” cuprinde procedeele yoghine necesare realizări individuale a stărilor yoghine superioare. 13. Mudra = Gest care reprezintă anumite stări ale conștiinței, calități și acțiuni specifice unei Zeități și care amplifică forța meditației; În budhismul tantric tibetan, Mudra o reprezintă pe consoarta mistică a yoghinului care participă alături de el în anumite stadii ale practicilor meditative.    
14. Mahayana = „marele vehicul” în raport cu hinayana(micul vehicul) : Principalele elemente superioare care o disting de acesta sunt ; Legământul de Bodhisattva; Accentul pe starea de vid; Marele Panteon de Zeități Buddhiste; Guru-l a cărui importanță depășește scriptura ca principală sursă a dharmei. 15. Mahamudra = „mare gest,” greu de tradus. Este de fapt experiența instantanee a iluminării. Este nivelul de conștiință aflat dincolo de minte. Care dacă l-am descrie ar însemna fuziunea dintre starea de Beatitudine Divină și Vidul Inimii. Deci nu este echivalentul stări de Samadhi din yoga. 16. Mahamudra-siddhi = parama siddhi(puterea supremă). Aici în budhism corespunde stări de „Buddha.” care este realizarea supremă în Mahamudra. 17. Maya = iluzia cosmică. În budhismul Tibetan, Dansul Dakini-urilor.
18. Nirvana= Eliberare în budism deci „trecerea dincolo de suferință,” eliberare de samsara, sfârșitul transmigrației. 19. Nirmanakaya = corp fizic în care se manifestă o ființă eliberată de samsara. 20. Samaya = „cuvânt sacru.” acest cuvânt înseamnă dăruire față de Guru, Deva(Zeii) sau Dakini. Scopul acestei dăruiri este pentru a menține permanent, unirea obligatorie între discipol și Guru, Deva, Dakini pentru a primi mijloace eficiente(upaya) și viziuni perfecte(prajana). 21. Samboghakaya = corpul fericirilor Divine, rezultat al acțiunilor bune întreprinse de ființa umană. 22. Stupa = monument caracteristic și capital din India budhistă; Tumulus ridicat deasupra unor moaște ale lui Buddha, devenit ulterior loc de pelerinaj. De cele mai multe ori este așezat pe un piedestal pătrat și orientat într-o anumită direcție.
23. Trei moduri de existență a lui Buddha = A. Dharmakaya(ființa vidului absolut); B. Nirmanakaya(corp fizic); C. Samboghakaya(corpul fericirilor Divine). Cele trei tipuri de înțelepciune = a. Înțelepciunea derivată din învățare(sruti-maya-prajana); b. Înțelepciunea rezultată din analiză(chinta-maya-prajana); c. Înțelepciunea dobândită prin meditație(bhavana-maya-prajana). 24. Yidam = Zeitate tutelară a unui yoghin pe care acesta o alege ca obiect predilect de vizualizare și meditație. 25. Cele Zece Perfecțiuni ; 1. Conduită morală(sila); 2. Generozitate(dana); 3. Efortul susținut(virya); 4. Concentrarea(dharana); 5. Viziunea perfectă(prajana); 6. Mijloace eficiente(upaya); 7. Aspirația(pranidhana); 8. Forța interioară(bala); 9. Conștiința pură(jnana); 10. Meditația perfectă(dhyana).    

Mare Zeu Vasile, Vasile execută Pranayama alternativă.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Brahma.





 








 
 
 
 

 
 
 
 
 

 




 








 
 
 






 
 
 
 
































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu