Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu. |
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva, Mami Parvati, Zeul Ganesha copil. Marile Zeițe Mahalakshmi, Sarasvati și Durga. |
Milarepa
este yoghinul
ales de Marea
Zeiță Kundalini,
care este supus
chinurilor nesfârșite
ale lui Marpa.
În acest caz chinurile
lui Milarepa
sunt în plan
fizic. Pe lângă
rănile provocate
la dusul
pământului
și a pietrelor,
Marpa
îl bate
cu bestialitate.
Aici e o mare
deosebire
față
de „Cele Șapte
Blocaje ale Mele.”
Aceste Șapte
Blocaje
sunt numai
în Corpul
Subtil. La
Milarepa
chinurile,
rănile,
bătăile
sunt numai
în corpul fizic.
O altă Mare
deosebire față
de Milarepa
este că el are
un Guru fizic,
pe Marele Marpa.
Marele Marpa nu
este chinuitorul
sau criminalul
lui Milarepa
el
este Profesorul
Examinator
a lui Milarepa.
În acest caz
un Profesorul
Examinator
trebuie
respectat
indiferent ce lucrări
îți dă la
examen.
În cazul Meu
cei doi Profesori
Examinatori
sunt Marii Zeii
Bagavan Vishnu
și Bagavan
Brahma.
Astăzi nu mai
sunt chinuri și
bătăi
ca pe timpul
lui Milarepa.
Dacă yoghinul dă
de greutăți
el fuge
de la yoga
la Isus.
Totuși astăzi
sunt Cele Șapte
Blocaje Principale.
Astăzi
dacă apar durei
la yoga
și fugi
la Isus,
adică la Creștini,
unde mănânci
cozonaci și
prescuri
și bei vin,
Cele Șape
Blocaje îți
vor rămâne
în Corpul
subtil.
Nu pot fi eliminate
de acolo decât
foarte greu sau
imposibil
de eliminat.
Totuși Marele
Milarepa
este și el dirijat
prin vise
și viziuni
de Mami
Kundalini. |
Milarepa
s-a născut
în toamna
lui 1052
în
Tibet.
La
vrâsta
de 7 ani
îi moare tatăl
și astfel devine
cap
de familie.
Dar fiind foarte tânăr,
tată-l
încredințează
averea unchiului
și mătuși sale,
până când Milarepa
va împlini vrâsta
majoratului. Dar odată cu
trecerea anilor,
unchiul
și mătușa sa,
nu au mai
înapoiat averea
lui Milarepa.
Plus că la început el
și soră sa
au fost transformați
în sclavi.
Mama
lui Milarepa a
dat un ospăț
la care a invitat vecini,
unchiul
și
mătușa,
în speranța
că cei doi
le va înapoia averea.
La acest ospăț
mama
lui Milarepa
a cerut unchiului
și mătuși sale
să-le înapoieze averea.
La care cei doi
au răspuns
că nu au de gând
să-o înapoieze,
apostrofându-i
cu spusele
„orfani
proști”
și adresându-le
cuvintele dacă
sunteți
destul de
puternici,
bateți-vă cu noi,
iar dacă sunteți mai puțin
puternici blestemați-ne. |
A
urmat o mică ședință de familie,
în care fratele mamei
a spus că soră
sa
și fiica acesteia
să locuiască
la el.
Milarepa
este trimis
într-un loc numit Dealul-nevăzut
și aici încredințat
unui lama
din Școala Roșie
numit Lu-gyat-kha(Opt-șerpi).
Unui
dascăl foarte popular
prin partea
locului.
Totuși
Milarepa
nu a stat mult
la acest lama
întrucât
în mama
sa ardea dorința
de
răzbunare
și aflare adevărului.
Astfel Milarepa
este trimis
să învețe Arta
Neagră,
pe drum
se împrietenește
și cu alți
discipoli
care aveau același
țel,
cunoașterea Artei
Negre,
pentru a produce
moartea
și distrugerea
recoltelor
prin furtuni
cu grindină.
Pe drum
s-au interesat
de la câțiva Lama
unde ar putea găsi
un învățător
în Artele Negre,
ei au răspuns
că există
un faimos învățător
numit Lama
Yungtun-Trogyal.
Care
s-ar traduce „Furiosul-și-
Victoriosul-Învățător-al-Răului”
din
Nyak.
Acest
învățător
se afla în satul
Yalung-Kyorpo
și era cunoscut pentru
puterile sale
în arta
producerii morții
și distrugeri
prin mijlocirea
Artei Negre. |
|
Milarepa
învață arta Neagră de
la Lama Yungtun-Trogyal.
Căutarea
unui Guru pentru eliberare.
Văzând toate aceste întâmplări și analizându-le Milarepa hotărăște că de acum încolo să caute adevărul. Și astfel El porni în căutare unui Guru (învățător spiritual). În valea Dowo-Lung(Valea-Grâului) trăia în același timp Marpa Traducătorul care era discipolul lui Naropa. | ||
Visurile
lui Marpa și a lui Damema.
Marpa
avuse un vis
în care se făcea că
Învățătorul său,
Marele Yoghin
Naropa, venise
la el,
îndeplinind
Ceremonia Inițierii
și
dându-i
un dorje făcut
din lapis-lazuri,
cu cinci
vârfuri
și puțin pătrat,
împreună
cu un vas
de aur umplut
cu elixir,
acesta
i-a poruncit
să curețe
dorje-le
cu elixirul
din vas
și să îl ridice
sus
ca pe un Stindard-al
Victoriei. El
a mai adăugat
că acesta va
mulțumi
pe Cei-Victorioși
din trecut
și va fi binevenit
pentru toate
ființele.
În visul
său, Marpa văzu
că a îndeplinit
instrucțiunile Gurului
său,
spălând dorje-le
cu elixirul,
așa cum i-se spuse
și
înălțându-l
ca pe un Stindard-al-Victoriei.
Din locul, acela dorje-le
emana pretutindeni o
lumină neasemuită,
încât umplea
toate lumile
și în acest caz scăldând
în lumină toate
ființele
din Cele Șase Loka.
Această lumină
nu numai că avea o strălucire
deosebită, dar le
risipea toate
grijile
și durerile,
umplându-le
cu o fericire
beatifică,
astfel încât,
în bucuria
lor, ele priveau
toate către Marpa
și stindardul său.
În
acest vis dorje-le
este Milarepa,
iar elixirul
din vas
sunt
practicile yoghin
la care va fi supus
Milarepa.
Un
vis asemănător
a avut și soția
lui Marpa.
Deși Marpa
văzuse
că cele două vise
au același înțeles,
totuși îi spuse soției
doar atât, nu cunosc
înțelesul visurilor
care nu au cauză.
isurile lui Marpa și a lui Damema. Marpa avuse un vis în care se făcea că Învățătorul său, Marele Yoghin Naropa, venise la el, îndeplinind Ceremonia Inițierii și dându-i un dorje făcut din lapis-lazuri, cu cinci vârfuri și puțin pătrat, împreună cu un vas de aur umplut cu elixir, acesta i-a poruncit să curețe dorje-le cu elixirul din vas și să îl ridice sus ca pe un Stindard-al Victoriei. El a mai adăugat că acesta va mulțumi pe Cei-Victorioși din trecut și va fi binevenit pentru toate ființele. În visul său, Marpa văzu că a îndeplinit instrucțiunile Gurului său, spălând dorje-le cu elixirul, așa cum i-se spuse și înălțându-l ca pe un Stindard-al-Victoriei. Din locul, acela dorje-le emana pretutindeni o lumină neasemuită, încât umplea toate lumile și în acest caz scăldând în lumină toate ființele din Cele Șase Loka. Această lumină nu numai că avea o strălucire deosebită, dar le risipea toate grijile și durerile, umplându-le cu o fericire beatifică, astfel încât, în bucuria lor, ele priveau toate către Marpa și stindardul său. În acest vis dorje-le este Milarepa, iar elixirul din vas sunt practicile yoghin la care va fi supus Milarepa. Un vis asemănător a avut și soția lui Marpa. Deși Marpa văzuse că cele două vise au același înțeles, totuși îi spuse soției doar atât, nu cunosc înțelesul visurilor care nu au cauză. | ||
Hotărârea
lui Marpa. În
acest caz
Marpa
a luat totuși
hotărârea să-și
are
câmpul,
situat
puțin mai jos
de casa
sa.
Dar
soția
s-a
opus
spunându-i
că
are
muncitori
destui
care
să
facă
acest
lucru.
Soția
lui
Marpa
i-a
spus acestuia
să
nu facă
această
înjosire.
Adică
el un
mare
lama
să meargă să muncească
la
câmp
ca
un
țăran
de
rând
și că
această
faptă
a sa va
scandaliza
lumea
din
sat.
Totuși
Marpa
pleacă
la
arat
și
o
roagă
pe soție
să-i
aducă
o
carafă
de
chhang(băutură),
când
aceasta
veni cu
carafa.
Marpa
îi spuse să mai aducă
un
pentru
vizitator,
aceasta
se
conformă. | ||
|
Milarepa
în drum spre Marpa.
În tot acest timp Milarepa ajunse la satul Valea Grâului și din întrebările puse oamenilor întâlniți în cale, ajunse în cele din urmă chiar la Marpa. Dar acesta îi spuse că îl va ajuta să fie primit de Marpa Traducătorul. Dar există o condiție, că trebui să are bucata de pământ în locul lui. După terminare arături, veni feciorul lui Marpa și-îl invită la Marpa. Ajuns lângă el Milarepa constată că este omul care i-a spus că îl va ajuta să fie primit de Marpa Traducătorul. Astfel în prima încercare este trimis să cerșească în susul și josul văi Lhobrak, el reușind să strângă 420 măsuri de orez. Cu 208 de măsuri el a cumpărat un vas mare de cupru, fără defecte, având patru mânere, acest vas i-a fost oferit lui Marpa. După ce și-a încheiat cumpărăturile a pus orezul într-un sac, iar deasupra a pus vasul și la dus până la casa lui Marpa. Acolo fiind cam obosit a început să târască și să trântească sacul, la această solicitare casa lui Marpa a intrat în vibrații. Marpa aflându-se acolo, simțind vibrațiile casei(care păreau că produc dărâmarea casei), îl apostrofă spunându-i să ducă sacul afară, și-l lovi cu piciorul, în acel moment Milarepa s-a gândit că Marpa este puțin irascibil, totuși încrederea în el rămâne aceiași. | ||||
Prima
casă construită
de Milarepa.
Astfel Marpa îi propune
să construiască o casă
pentru fiul său Darma-Doday(Tânărul,
Mănunchiul-de-Sutre) și la terminarea
casei el se obligă
să-i destăinuie Adevărurile și
să-i mai dea hrană și hainele
necesare în timpul studiului.
Marpa i-a spus lui Milarepa
ca forma casei să fie circulară,
el a început lucrarea, dar când a
terminat jumătate de casă,
a venit Marpa și i-a spus să înceteze
lucrul, pentru că el nu a
analizat bine problema, proiectul.
În acest sens să demoleze casa și să
ducă pământul și pietrele
folosite înapoi în
locul de unde le-a luat.
| ||||
Cea
de a doua
casă a
lui Milarepa.
Astfel Marpa
îl luă cu el pe o coamă
cu expunere vestică și porunci
să construiască o altă casă
acolo, în acest sens el descrie
pe pământ o fundație
de forma unei semiluni.
După ce a construit aproape
jumătate de casă. Marpa
a venit la el
și i-a spus că nici această
casă nu corespunde, să o
demoleze și să ducă
argila și pietrele
înapoi.
| ||||
|
A treia casă a lui
Milarepa.
Cea
de
a
treia
casă
a
lui Milarepa.
Astfel
Marpa
îl luă cu el
pe o coamă
cu expunere nordică
și spuse astfel „Mare
Vrăjitor”
pare
că eram cam
afumat ultima dată
când
ți-am spus
să construiești
o casă,
ți-am dat
un ordin greșit.
Dar acum îmi vei construi o casă frumoasă pe acest loc. Milarepa
a îndrăznit
în sfârșit
să comenteze deciziile
greșite
a lui Marpa, arătând
că pentru
el sunt o muncă
inutilă,
iar
și iar să construiască
case
și apoi
să le demoleze.
În acest sens el i-a cerut lui Marpa
să se gândească bine
și apoi
să-i dea poruncă
de construcție.
Marpa
l-a asigurat
pe Milarepa
că acum nu este beat
și a gândit bine
proiectul pentru construcția noi case, care trebuie să aibă o
formă
triunghiulară,
fiind locuința unui mistic
tantric.
Milarepa se
apucă de lucru casei de formă
triunghiulară,
dar când termină o treime
din ea sosește Marpa,
care îl apostrofează
spunându-i
că nu-și aduce
aminte
să-i fi
dat o asemenea poruncă.
În acest sens Marpa
îl
întreabă
pe Milarepa
dacă are martor
că
a primit
acea poruncă,
iar forma casei
sugerează că
ar fi un triunghi
magic.
În acest caz dacă
Marpa
și familia
sa,
ar fi intrat
în casă,
Milarepa
i-ar fi distrus
prin Magie.
În acest sens
Marpa
îi avertiză că forma
acestei casei e de ajuns pentru a ridica
împotriva Sa
și
Zeitățile Locale.
Marpa
îi dădu ordin să demoleze casa și să ducă înapoi
materialele,
Marpa
asigurându-l
că-i va da învățătura
care
o dorește,
sau
e liber
să plece unde
dorește.
La despărțire Marpa,
plecă mâhnit
și furios
în aparență
pe Milarepa,
întrucât acesta nu înțelese ce vrea
Marpa
de la el. | ||||
Cea
de a patra
casă
a lui Milarepa.
După
atâtea munci
istovitoare
și chinuitoare,
Milarepa
făcu o rană mare
pe spate,
între umăr și
coloana
vertebrală,
care îi produceau mari
dureri,
dar de teamă
ca Marpa
să nu se supere
pe el, nu a îndrăznit
să-i arate
rana.
Totuși Milarepa
se
adresă soției
lui Marpa
care
se numea Damema.
Damema
însemnând Cea-fără-Egoism,
cerându-i ajutor
pentru al ruga
pe Marpa
să-i dea învățătura
promisă.
Damema
s-a dus la soțul ei
care i-a spus
că e de acord
ca Milarepa
să primească
învățăturile
promise,
dar că trebuie să facă anumite
lucruri
ca să le merite.
Milarepa este
de acord
cu această propunere a lui
Marpa,
dar pune o condiție
ca Venerabila Mamă(așa
îi spunea el lui Damema)
să-i
fie martor.
Milarepa
se apucă de construcția
casei
și după multe peripeții casa prindea contur și fu gata.
| ||||
|
În
acel timp la Marpa
veneau mulți discipoli
pentru a primi Inițiere,
dar care plăteau cu aur,
această inițiere.
Milarepa
a gândit
că ar fi bine
ca și el
să intre în Cercul
Magic
să
primească
inițierea,
este observat
și Marpa
îl lovește
și-l târăște,
ținându-l
de păr
în afara Cercului
Magic. | ||||
În
acest timp la Marpa
soseau
noi discipoli
pentru Inițiere.
Damema
s-a gândit
că ar fi bine
ca Milarepa
să intre
și el
în Cercului
Magic
pentru
a primi
Inițiere,
este
observat
de Marpa
care cu lovituri
de picior
îl îndepărtează
afară.
| ||||
|
După
toate cele întâmplate Milarepa
a procedat
la o analiză a
activități sale
ca Mare Vrăjitor.
Astfel
prin mentalul
său au trecut
toate amintirile provocate
de
distrugerea
de vieți
omenești,
distrugerea recoltelor
cu furtuni
și grindină,
în acest sens
creștea
în
el
gândul
sinucideri.
Analizându-și
spatele el constată
că avea răni
deschise,
tot spatele
lui devenise
o rană mare,
din care curgea
sânge
și puroi,
astfel el
se rugă
de Venerabila Mamă,
să insiste pe lângă
Marpa
de ai acorda Adevărul
Sacru.
Damema
s-a dus la soțul ei
și i-a spus
că Marele-Vrăjitor
a muncit
atât de mult încât
mâinile
și picioarele
îi sunt toate crăpate
și umflate,
iar pe spatele său
s-au deschis trei
răni mari
din care curge sânge
și puroi.
|
||||
Damema
îi spune
soțului ei
că este o mare
rușine pentru el,
dacă ar auzi oameni
ce i-a făcut bietului
băiat
și de unde atâta
cruzime
în el,
iar ea
îl roagă
să aibă puțină
milă
de băiat.
În aceste circumstanțe Milarepa
este adus în fața lui Marpa,
care îi arată
că
Gurul său Naropa
a trebuit
să suporte 12
încercări mari
și 12 încercări
mici
din partea
Gurului său Tilopa
pentru a obține
Doctrina Sacră.
„Marpa
mai adăugă,
că
el
și-a riscat
viața
și-a cheltuit
toată averea
a sacrificat
totul
cu generozitate,
am
urmat
și slujit
plin
de umilință
la picioarele
Gurului
Naropa.”
„Dacă
ești
cu adevărat
în căutarea
Adevărului,
nu
te
fuduli
cu serviciile
tale,
ci continuă
să aștepți
răbdător
și să muncești
neîntrerupt,
până
ce munca
ta va
în întregime
terminată.”
Acest
Mare îndemn
a lui Marpa
rămâne valabil
și în „Yoga
Noastră
”
și
„Zeificarea
Yoghinilor Superiori.”
În
acest
îndemn
Eu
văd vorbele
lui Tilopa
și ale lui Naropa,
văd „Marea
Yogă
Indiană
”
care
prin „Yoga
Noastră ”
și
„Zeificarea
Yoghinilor
Superiori,”
se
transmite
întregi lumi.
|
||||
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu