marți, 17 iulie 2018

Vasile Ivașca. Milarepa, Marele Yoghin Tibetan. Viața și chinuri-le la care a fost supus de Gurul Marpa. Partea întâi.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva, Mami Parvati, Zeul Ganesha copil. Marile Zeițe Mahalakshmi, Sarasvati și Durga.

  Prima Parte. În acestă lecție voi vorbi despre Marele Milarepa. El este discipolul lui Marpa Traducătorul și Gurul unor mari Yoghini Tibetani care încep cu El. Milarepa este yoghinul care sacrifică chiar viața pentru yoga. Despre Milarepa pot afirma că el a practicat yoga budistă, tantra budistă. Marelui yoghin Tibetan Milarepa a practicat Yoga în timp ce budismul stăpânea India și Tibetul. Și această Yogă are un început de yogă tantrică din India. Eu îl consider pe Milarepa cel mai mareYoghin Tibetan.” Să nu facem confuzieMilarepa a făcut sex, el nu a făcut sex, ci a aplicat în purificarea sa procedeele yoghine tantrice. În această lecție voi continua definesc și mai clar rolul Gurului în practica yoghină. În această lecție Marpa va fi Gurul călăuzitor al dumneavoastră, iar Milarepa va fi discipolul chinuit. Așa cum v-ați dat seama din primele lecții, fără Guru nu există yoga. Așa cum fără matcă nu există stup de albine.

Milarepa este yoghinul ales de Marea Zeiță Kundalini, care este supus chinurilor nesfârșite ale lui Marpa. În acest caz chinurile lui Milarepa sunt în plan fizic. Pe lângă rănile provocate la dusul pământului și a pietrelor, Marpa îl bate cu bestialitate. Aici e o mare deosebire față de „Cele Șapte Blocaje ale Mele.” Aceste Șapte Blocaje sunt numai în Corpul Subtil. La Milarepa chinurile, rănile, bătăile sunt numai în corpul fizic. O altă Mare deosebire față de Milarepa este că el are un Guru fizic, pe Marele Marpa. Marele Marpa nu este chinuitorul sau criminalul lui Milarepa el este Profesorul Examinator a lui Milarepa. În acest caz un Profesorul Examinator trebuie respectat indiferent ce lucrări îți dă la examen. În cazul Meu cei doi Profesori Examinatori sunt Marii Zeii Bagavan Vishnu și Bagavan Brahma. Astăzi nu mai sunt chinuri și bătăi ca pe timpul lui Milarepa. Dacă yoghinul dă de greutăți el fuge de la yoga la Isus. Totuși astăzi sunt Cele Șapte Blocaje Principale. Astăzi dacă apar durei la yoga și fugi la Isus, adică la Creștini, unde mănânci cozonaci și prescuri și bei vin, Cele Șape Blocaje îți vor rămâne în Corpul subtil. Nu pot fi eliminate de acolo decât foarte greu sau imposibil de eliminat. Totuși Marele Milarepa este și el dirijat prin vise și viziuni de Mami Kundalini.
Milarepa s-a născut în toamna lui 1052 în Tibet. La vrâsta de 7 ani îi moare tatăl și astfel devine cap de familie. Dar fiind foarte tânăr, tată-l încredințează averea unchiului și mătuși sale, până când Milarepa va împlini vrâsta majoratului. Dar odată cu trecerea anilor, unchiul și mătușa sa, nu au mai înapoiat averea lui Milarepa. Plus că la început el și soră sa au fost transformați în sclavi. Mama lui Milarepa a dat un ospăț la care a invitat vecini, unchiul și mătușa, în speranțacei doi le va înapoia averea. La acest ospăț mama lui Milarepa a cerut unchiului și mătuși sale să-le înapoieze averea. La care cei doi au răspuns că nu au de gând să-o înapoieze, apostrofându-i cu spusele orfani proștiși adresându-le cuvintele dacă sunteți destul de puternici, bateți-vă cu noi, iar dacă sunteți mai puțin puternici blestemați-ne.
A urmat o mică ședință de familie, în care fratele mamei a spus că soră sa și fiica acesteialocuiască la el. Milarepa este trimis într-un loc numit Dealul-nevăzut și aici încredințat unui lama din Școala Roșie numit Lu-gyat-kha(Opt-șerpi). Unui dascăl foarte popular prin partea locului. Totuși Milarepa nu a stat mult la acest lama întrucât în mama sa ardea dorința de răzbunare și aflare adevărului. Astfel Milarepa este trimisînvețe Arta Neagră, pe drum se împrietenește și cu alți discipoli care aveau același țel, cunoașterea Artei Negre, pentru a produce moartea și distrugerea recoltelor prin furtuni cu grindină. Pe drum s-au interesat de la câțiva Lama unde ar putea găsi un învățător în Artele Negre, ei au răspunsexistă un faimos învățător numit Lama Yungtun-Trogyal. Care s-ar traduce „Furiosul-și- Victoriosul-Învățător-al-Răului din Nyak. Acest învățător se afla în satul Yalung-Kyorpo și era cunoscut pentru puterile sale în arta producerii morții și distrugeri prin mijlocirea Artei Negre. 


   Milarepa învață arta Neagră de la Lama Yungtun-Trogyal.
Aici Milarepa stă până învață anumite procedee de distrugere ale Artei Negre. Dar care nu îi sunt suficiente și astfel învățătorul lui Milarepa îl trimite la un mai mare specialist în Artele Negre. Aici Milarepa își însușește toate învățăturile primite, iar timp de 7 zile experimentează toate instrucțiunile primite. Totuși el roagă învățătorul să-l mai lase să experimenteze încă 7 zile, cerere care i-se aprobă. În cea de-a paisprezecea noapte învățătorul a venit să-l viziteze pe Milarepa și i-a spus: În această noapte, în cercul tău de jertfe, vei vedea semnul succesului și îndeplinirea dorințelor tale. Și chiar în acea noapte, Zeitățile Tutelare și-au făcut apariția, aducând cu ele capetele și inimile sângerânde a treizeci și cinci de persoane și lăsând trofeele grămadă spuseră: Nu sunt acestea obiectele dorințelor tale pe care ni l-ai solicitat, iar și iar, în ultimele zile. Dimineața următoare avenit învățătorul care l-a întrebat pe Milarepa că mai sunt două persoane care mai trebuiesc sacrificate, la care El a răspuns să fie lăsate în viață, erau unchiul și mătușa sa. Cei mai răi dușmani și care trebuiau să sufere în viață. Milarepa le-a mulțumit Zeităților Karmice și Tutelare.    
Și astfel El a trecut la aplicarea practică a răzbunări. Au murit în total treizeci și cinci de persoane, printre care mireasa și toți fiii unchiului său, rămânând în viață unchiul și mătușa. Totuși oameni din satul lor o acuză pe mama sa că este vinovată de producerea dezastrului și astfel Milarepa învață producerea ploi cu grindină și dirijare ploi. El aplică acest procedeu asupra satului natal și astfel con-săteni să-i rămân fără recoltă.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Brahma.

   Căutarea unui Guru pentru eliberare.
Văzând toate aceste întâmplări și analizându-le Milarepa hotărăște că de acum încolocaute adevărul. Și astfel El porni în căutare unui Guru (învățător spiritual). În valea Dowo-Lung(Valea-Grâului) trăia în același timp Marpa Traducătorul care era discipolul lui Naropa.
Visurile lui Marpa și a lui Damema. Marpa avuse un vis în care se făcea că Învățătorul său, Marele Yoghin Naropa, venise la el, îndeplinind Ceremonia Inițierii și dându-i un dorje făcut din lapis-lazuri, cu cinci vârfuri și puțin pătrat, împreună cu un vas de aur umplut cu elixir, acesta i-a poruncitcurețe dorje-le cu elixirul din vas și să îl ridice sus ca pe un Stindard-al Victoriei. El a mai adăugat că acesta va mulțumi pe Cei-Victorioși din trecut și va fi binevenit pentru toate ființele. În visul său, Marpa văzu că a îndeplinit instrucțiunile Gurului său, spălând dorje-le cu elixirul, așa cum i-se spuse și înălțându-l ca pe un Stindard-al-Victoriei. Din locul, acela dorje-le emana pretutindeni o lumină neasemuită, încât umplea toate lumile și în acest caz scăldând în lumină toate ființele din Cele Șase Loka. Această lumină nu numai că avea o strălucire deosebită, dar le risipea toate grijile și durerile, umplându-le cu o fericire beatifică, astfel încât, în bucuria lor, ele priveau toate către Marpa și stindardul său. În acest vis dorje-le este Milarepa, iar elixirul din vas sunt practicile yoghin la care va fi supus Milarepa. Un vis asemănător a avut și soția lui Marpa. Deși Marpa văzuse că cele două vise au același înțeles, totuși îi spuse soției doar atât, nu cunosc înțelesul visurilor care nu au cauză.
isurile lui Marpa și a lui Damema. Marpa avuse un vis în care se făcea că Învățătorul său, Marele Yoghin Naropa, venise la el, îndeplinind Ceremonia Inițierii și dându-i un dorje făcut din lapis-lazuri, cu cinci vârfuri și puțin pătrat, împreună cu un vas de aur umplut cu elixir, acesta i-a poruncitcurețe dorje-le cu elixirul din vas și să îl ridice sus ca pe un Stindard-al Victoriei. El a mai adăugat că acesta va mulțumi pe Cei-Victorioși din trecut și va fi binevenit pentru toate ființele. În visul său, Marpa văzu că a îndeplinit instrucțiunile Gurului său, spălând dorje-le cu elixirul, așa cum i-se spuse și înălțându-l ca pe un Stindard-al-Victoriei. Din locul, acela dorje-le emana pretutindeni o lumină neasemuită, încât umplea toate lumile și în acest caz scăldând în lumină toate ființele din Cele Șase Loka. Această lumină nu numai că avea o strălucire deosebită, dar le risipea toate grijile și durerile, umplându-le cu o fericire beatifică, astfel încât, în bucuria lor, ele priveau toate către Marpa și stindardul său. În acest vis dorje-le este Milarepa, iar elixirul din vas sunt practicile yoghin la care va fi supus Milarepa. Un vis asemănător a avut și soția lui Marpa. Deși Marpa văzuse că cele două vise au același înțeles, totuși îi spuse soției doar atât, nu cunosc înțelesul visurilor care nu au cauză.    

Hotărârea lui Marpa. În acest caz Marpa a luat totuși hotărârea să-și are câmpul, situat puțin mai jos de casa sa. Dar soția s-a opus spunându-i că are muncitori destui care să facă acest lucru. Soția lui Marpa i-a spus acestuia să nu facă această înjosire. Adică el un mare lama să meargă să muncească la câmp ca un țăran de rând și că această faptă a sa va scandaliza lumea din sat. Totuși Marpa pleacă la arat și o roagă pe soție să-i aducă o carafă de chhang(băutură), când aceasta veni cu carafa. Marpa îi spuse să mai aducă un pentru vizitator, aceasta se conformă.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus și Bhadrasana. Corpul subtil și elementele funcționale ale sale. Diferite asane.

    Milarepa în drum spre Marpa.

În tot acest timp Milarepa ajunse la satul Valea Grâului și din întrebările puse oamenilor întâlniți în cale, ajunse în cele din urmă chiar la Marpa. Dar acesta îi spuse că îl va ajuta să fie primit de Marpa Traducătorul. Dar există o condiție, trebuiare bucata de pământ în locul lui. După terminare arături, veni feciorul lui Marpa și-îl invită la Marpa. Ajuns lângă el Milarepa constată că este omul care i-a spus că îl va ajuta să fie primit de Marpa Traducătorul. Astfel în prima încercare este trimiscerșească în susul și josul văi Lhobrak, el reușindstrângă 420 măsuri de orez. Cu 208 de măsuri el a cumpărat un vas mare de cupru, fără defecte, având patru mânere, acest vas i-a fost oferit lui Marpa. După ce și-a încheiat cumpărăturile a pus orezul într-un sac, iar deasupra a pus vasul și la dus până la casa lui Marpa. Acolo fiind cam obosit a început să târască și să trântească sacul, la această solicitare casa lui Marpa a intrat în vibrații. Marpa aflându-se acolo, simțind vibrațiile casei(care păreau că produc dărâmarea casei), îl apostrofă spunându-iducă sacul afară, și-l lovi cu piciorul, în acel moment Milarepa s-a gânditMarpa este puțin irascibil, totuși încrederea în el rămâne aceiași.
Prima casă construită de Milarepa. Astfel Marpa îi propuneconstruiască o casă pentru fiul său Darma-Doday(Tânărul, Mănunchiul-de-Sutre) și la terminarea casei el se obligă să-i destăinuie Adevărurile și să-i mai dea hrană și hainele necesare în timpul studiului. Marpa i-a spus lui Milarepa ca forma casei să fie circulară, el a început lucrarea, dar când a terminat jumătate de casă, a venit Marpa și i-a spus să înceteze lucrul, pentru că el nu a analizat bine problema, proiectul. În acest sens să demoleze casa și să ducă pământul și pietrele folosite înapoi în locul de unde le-a luat.    
Cea de a doua casă a lui Milarepa. Astfel Marpa îl luă cu el pe o coamă cu expunere vestică și porunciconstruiască o altă casă acolo, în acest sens el descrie pe pământ o fundație de forma unei semiluni. După ce a construit aproape jumătate de casă. Marpa a venit la el și i-a spus că nici această casă nu corespunde, să o demoleze și să ducă argila și pietrele înapoi.    

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus, executând Pranayama alternativă.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marele Zeu Ganesha.



   A treia casă a lui Milarepa.
Cea de a treia casă a lui Milarepa. Astfel Marpa îl luă cu el pe o coamă cu expunere nordică și spuse astfel „Mare Vrăjitorpareeram cam afumat ultima dată când ți-am spusconstruiești o casă, ți-am dat un ordin greșit. Dar acum îmi vei construi o casă frumoasă pe acest loc. Milarepa a îndrăznit în sfârșitcomenteze deciziile greșite a lui Marpa, arătândpentru el sunt o muncă inutilă, iar și iar să construiască case și apoi să le demoleze. În acest sens el i-a cerut lui Marpa să se gândească bine și apoi să-i dea poruncă de construcție. Marpa l-a asigurat pe Milarepa că acum nu este beat și a gândit bine proiectul pentru construcția noi case, care trebuie să aibă o formă triunghiulară, fiind locuința unui mistic tantric. Milarepa se apucă de lucru casei de formă triunghiulară, dar când termină o treime din ea sosește Marpa, care îl apostrofează spunându-i că nu-și aduce aminte să-i fi dat o asemenea poruncă. În acest sens Marpa îl întreabă pe Milarepa dacă are martor că a primit acea poruncă, iar forma casei sugerează că ar fi un triunghi magic. În acest caz dacă Marpa și familia sa, ar fi intrat în casă, Milarepa i-ar fi distrus prin Magie. În acest sens Marpa îi avertiză că forma acestei casei e de ajuns pentru a ridica împotriva Sa și Zeitățile Locale. Marpa îi dădu ordin să demoleze casa și să ducă înapoi materialele, Marpa asigurându-l că-i va da învățătura care o dorește, sau e liberplece unde dorește. La despărțire Marpa, plecă mâhnit și furios în aparență pe Milarepa, întrucât acesta nu înțelese ce vrea Marpa de la el.
Cea de a patra casă a lui Milarepa. Du atâtea munci istovitoare și chinuitoare, Milarepa făcu o rană mare pe spate, între umăr și coloana vertebrală, care îi produceau mari dureri, dar de teamă ca Marpa să nu se supere pe el, nu a îndrăznit să-i arate rana. Totuși Milarepa se adresă soției lui Marpa care se numea Damema. Damema însemnând Cea-fără-Egoism, cerându-i ajutor pentru al ruga pe Marpa să-i dea învățătura promisă. Damema s-a dus la soțul ei care i-a spus că e de acord ca Milarepa primească învățăturile promise, dar că trebuie să facă anumite lucruri ca să le merite. Milarepa este de acord cu această propunere a lui Marpa, dar pune o condiție ca Venerabila Mamă(așa îi spunea el lui Damema) să-i fie martor. Milarepa se apucă de construcția casei și după multe peripeții casa prindea contur și fu gata.    
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Zeul Krshna și Radha.
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Pranayama alternativă.


  În acel timp la Marpa veneau mulți discipoli pentru a primi Inițiere, dar care plăteau cu aur, această inițiere.
Milarepa a gândit că ar fi bine ca și el să intre în Cercul Magic primească inițierea, este observat și Marpa îl lovește și-l târăște, ținându-l de păr în afara Cercului Magic.
În acest timp la Marpa soseau noi discipoli pentru Inițiere. Damema s-a gândit că ar fi bine ca Milarepaintre și el în Cercului Magic pentru a primi Inițiere, este observat de Marpa care cu lovituri de picior îl îndepărtează afară.    

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Vrkasana.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Zeul Rama.

  După toate cele întâmplate Milarepa a procedat la o analiză a activități sale ca Mare Vrăjitor.

Astfel prin mentalul său au trecut toate amintirile provocate de distrugerea de vieți omenești, distrugerea recoltelor cu furtuni și grindină, în acest sens creștea în el gândul sinucideri. Analizându-și spatele el constată că avea răni deschise, tot spatele lui devenise o rană mare, din care curgea sânge și puroi, astfel el se rugă de Venerabila Mamă, să insiste pe lângă Marpa de ai acorda Adevărul Sacru. Damema s-a dus la soțul ei și i-a spusMarele-Vrăjitor a muncit atât de mult încât mâinile și picioarele îi sunt toate crăpate și umflate, iar pe spatele său s-au deschis trei răni mari din care curge sânge și puroi.    
Damema îi spune soțului ei că este o mare rușine pentru el, dacă ar auzi oameni ce i-a făcut bietului băiat și de unde atâta cruzime în el, iar ea îl roagă să aibă puțină milă de băiat. În aceste circumstanțe Milarepa este adus în fața lui Marpa, care îi arată Gurul său Naropa a trebuitsuporte 12 încercări mari și 12 încercări mici din partea Gurului său Tilopa pentru a obține Doctrina Sacră. Marpa mai adăugă, că el și-a riscat viața și-a cheltuit toată averea a sacrificat totul cu generozitate, am urmat și slujit plin de umilință la picioarele Gurului Naropa. Dacă ești cu adevărat în căutarea Adevărului, nu te fuduli cu serviciile tale, ci continuăaștepți răbdător și să muncești neîntrerupt, până ce munca ta va în întregime terminată.Acest Mare îndemn a lui Marpa rămâne valabil și în Yoga Noastră și „Zeificarea Yoghinilor Superiori.” În acest îndemn Eu văd vorbele lui Tilopa și ale lui Naropa, văd Marea Yogă Indiană care prin Yoga Noastră și „Zeificarea Yoghinilor Superiori, se transmite întregi lumi.    


Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lumânarea.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva, Mami Parvati, Zeul Ganesha copil. Zeițele Mahalakshmi, Sarasvat și Durga.
 


 
 

 
 


 
 


 
 
 

 



 
 
 


 



 
 
 





 
 
 
 



 




 
 
 
 





 
 
 
 
 
 




 





 
 
 
 
 


 

 

 

 
 
 
 
 






 
 
 
 
 
 





 






 
 
 
 
 
 


































































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu