luni, 9 iulie 2018

Vasile Ivașca. Marpa, Guru lui Milarepa. Guru și discipolu lecție practică. Meritul Yoghin. A doua lecție.


Mare Zeu Vasile, Vasile cu Marele Zeu Ganesha.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună Cu Tati Shiva și Marile Zeițe: Parvati cu Ganesha copil, Lakshmi, Sarasvati, și Durga.

Partea a doua. Voi continua definesc și mai clar rolul Gurului în practica yoghină. Așa cum v-ați dat seama din primele lecții, fără Guru nu există yoga. Așa cum fără matcă nu există stup de albine. În acestă lecție voi continua să prezint viața Marelui yoghin Tibetan Marpa Traducătorul. După ce este inițiat de Marele Kukkuripa, Marpa se întoarce, iar la Naropa. Dacă drumul de la Naropa la Kukkuripa a durat jumătate de lună, la întoarcere acest drum este făcut de Marpa în trei zile. Marpa este yoghinul ales de Marea Zeiță Kundalini care îl dirijează prin vise și viziuni.

Yoga care Eu o practic este bazată pe Puternici Curenți ai Mamei Kundalini din Yoni al Muladharei. Eu am practicat încă de la 7 ani la Josani: Pranayama, asane, mantre, mudre, etc. Eu m-am întrupat în România având realizate și primite de la Mami Kundalini cele 13 Stări de Zeificare. Le citiți de la lecția respectivă. Ce v-am mai spus? Că la 6 iulie 1990 s-a deschis puternic Yoni din Muladhara mea. În acel timp Prana Shakti vibra în corpul meu, cu o viteză de 3 până la 5 ori față de o ființă umană. Această vibrație a început încă din luna Martie. În acest caz Curenții ai Mamei Kundalini au primit și ei o viteză de vibrație între 3 și 5 ori față de o ființă umană normală. Există o mare deosebire între Prana Shakti și Curenții Mamei Kundalini. Dacă fac o comparație și spunPrana Shakti are o viteză asemenea unei căruță, Curenții ai Mamei Kundalini se asemănă în acest caz cu viteza unei mașini. Forța Curenților Mamei Kundalini este formidabilă. Acești Curenții ai Mamei Kundalini vin chiar din CHIT, deci dincolo de eternitate, vecinicie, etc. Prana Shakti se consumă în procesul creației și trebuie înlocuită de yoghin. În acest caz v-am spus că Prana Shakti care lucrează pe Ajna chakra se depune în jurul chakrei sub unui rezidiu, pe care Eu l-am denumit „Prana Reziduală.” Iar Yoni din Muladhara, este un izvor care e alimentat cu Curenți din CHIT.    
Și acum plecarea lui Marpa din insula lacului otrăvit. În noaptea de dinaintea plecării, Marpa a avut un vis în care i-a apărut o femeie frumoasă ținând în mână un vas pe care l-a pus pe creștetul capului lui Marpa, spunând că este mesagera lui Maitripa. La trezire Marpa a avut o imensă bucurie și o credință de neclintit, s-a născut în el, iar în mental i-a apărut mandala lui Maitripa. În acest fel la plecare lui Marpa, Kukkuripa i-a pus mâna pe creștetul capului și i-a spus: „Acum vei merge la Maitripa, după care Naropa însuși îți va da învățăturile cuvenite și te va desemna ca succesor al său, pentru a transmite Învățătura în Țara Zăpezilor. Știam dinainte vei veni, și am trimis doi protectori să te escorteze. Tu nu i-ai văzut ca oameni, ci ca păsări. Acum dându-ți Învățăturile Orale și scripturile, îți confer împuternicirea de a le Transmite mai departe. Drumul de întoarcerea la Naropa durat numai trei zile, în loc de o jumătate de lună.
Ajuns la Naropa acesta i-a spus lui Marpa că el i-a dăruit Hevajra lui Kukkuripa și fiindcă dobândise siddhi prin Mahamaya eu am primit de la el Mahamaya. După aceia Naropa i-a dăruit el Mahamaya lui Marpa. Cele două expuneri și învățături erau aceleași, dar la Naropa cuvintele folosite erau mai cuprinzătoare și mai în profunzime. Naropa i-a spus lui Marpa că a fost trimis la Kukkuripa pentru că el este sursa pură pentru Mahamaya.


     Marpa se întâlnește din nou cu Nyo. Ce este Meritul Yoghin.


Marpa dorește a se întâlni cu Nyo să își compare învățăturile. Astfel el s-a dus la Nalanda unde Nyo primea învățăturile în Mahamaya de la Guru Balimtapa. Cei doi se întâlnesc și își compară învățăturile primite în Mahamaya. De data aceasta Nyo observăGurul său nu are puterea de ai transmite mantra siddhi. În acest timp Nyo caută să afle de la cine a primit Marpa această mare inițiere, dar Marpa caută să ocolească răspunsul și să mascheze numele Guru-lui. Totuși într-un târziu Nyo află că acesta ar fi Kukkuripa, dar ajunge la lacul otrăvit și nu poate să-l treacă. Marpa s-a întors, iar la Naropa și i-a povestit întâmplarea cu Nyo. Iar Naropa i-a replicat: „Nu e nevoie să ții secret numele Guru-lui; dacă nu este sincer în căutările sale yoghine; și dacă nu există o legătură karmică anterioară; numai aurul nu e de-ajuns.    
Ce este „Meritul Yoghin.Aici Eu am înlocuit cuvintele lui Naropa: a). Sincer în căutările sale yoghine; b). Și legătură karmică anterioară; Cu un nou înțelesMerit Yoghindin întrupările anterioare. Sincer în căutările sale yoghine, să explic această frază în cadrul Yogi Noastre și Zeificări Yoghinilor Superiori. Da o să ziceți fac perfect: Asane, Mudre, Mantre, Pranayama, etc. Da mă închin în fața lui Dumnezeu(Tati Shiva), îl iubesc, sunt sincer cu El. Sunt un gimnast perfect. Și ce mai vrei tu Mare Zeu Vasile, Vasile de spuinu e bine. Eu v-am spuspunctul nostru Suprem, Sunt Mari Zeii, iar Mari Zeii sunt coordonați de Marea Zeiță Kundalini. Iar Tati Shiva e aspectul static în Yoga Noastră. Dar acum, mai nou voi descrie Muntele Kailash din Sahasrara, unde apare Tati Shiva și Mami Parvati. În acest caz Tati Shiva apare sub formă de Mare Zeu, dar tot din CHIT este făcut. Deci acestă poză în care îl vedeți pe Tati Shiva în postură yoghine este Tati Shiva din Muntele Kailash.    

   
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Sutra Neti.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva, Mami Parvati și zeul Ganesha copil. Marile Zeițe Mahalakshmi, Sarasvati și Durga.





  Marpa își aduce aminte de visul cu Guru Maitripa.
Totuși Marpa mai avea ceva de îndeplinit să meargă la Guru Maitripa și în acest caz l-a rugat pe Naropa să-i permită acest fapt. După ce a primit acest dar, Marpa a dat un praznic sacrificial(un fel de Havan care îl facem noi pentru Zeii) și a făcut daruri pentru Naropa. Marpa a ajuns cu bine la Guru Maitripa, iar acesta stătea la umbra unui smochin și la apropiere simți o bucurie imensa. Maitripa la acceptat ca discipol și i-a dat, în cursul inițierii numele secret de Vajracitta(conștiință de diamant). După ce a făcut ofrande pentru al mulțumi pe Gurul și Dakini, Maitripa i-a dat Învățăturile Orale Mahamudra și altele Învățături, împreună cu o serie comentarii și explicații la aceste Învățături. Toate aceste mari Învățături i-au risipit toate îndoielile, cu privire la calea de urmat și diferite funcționalități ale corpului subtil.    
La întoarcerea acasă, Marpa trece prin cimitirul Sosadvipa, unde într-o colibă de iarbă întâlnește o yoghină. El îi oferă o mandală de aur și îi imploră să-i dea Învățătură. Primește aceste învățături și se întoarce în Phullahari la Naropa. În acest fel Naropa îi mai dăruiește inițiere în Cakrasamavara și comentariul acestei tantre.    
Concluzii și lămuriri în cele discutate de Mare Zeu Vasile, Vasile. Da datorită Meritului său Yoghin, Marpa primește totul și în acest caz el își însușește totul.


Mare Zeu Vasile, Vasile execută Sutra Neti.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Zeul Rama.
    Și acum întoarcerea în Tibet.
 Marpa stătuse 12 ani în India și acum simte dorul de casă. Totuși să fac Eu o analiză. Ce a învățat el în tot acest timp și aurul cheltuit? Naropa i-a oferit inițierea, transmiterea scrisă și comentariul tantrei, atrăgându-i atențiapracticarea lor este de mare importanță. El a primit renumitele Învățături Orale ale Celor Patru Transmiteri, cele șase Yoga ale lui Naropa și Învățătura Mahamudra. Marpa a meditat mult asupra lor și a realizat unitatea Fericirii, Lumini Clare și absența gândului. În acest caz Marpa putea sta timp de 7 zile(neclintit), cu oprirea totală a corpului, cuvântului și minții. Astfel Marpa oferă un ceremonial de re-cunoștință lui Naropa.
Pe drumul de întoarcere se întâlnește cu Nyo. De data aceasta amândoi au un punct comun ca împreunăajungă în Tibet. Dar de data aceasta Nyo nu își mai verifică cunoștințele cu Marpa, vede pur și simpluMarpa îi este mai superior și cunoaște mai multe. Astfel apare în mentalul său invidia și ura față de cunoștințele acumulate de Marpa. Marpa ajunse sărac și el își ducea tot bagajul, dar Nyo avea doi oameni care îi duceau bagajul. La trecerea Gangelui unul din oameni lui Nyo aruncă în apă legătura cu cărți a lui Marpa. El fiind instruit de Nyopară accident acestă aruncare. Văzând aranjamentul lui Nyo, Marpa glăsui: „În Tibet este greugăsești aur; Iar în India este greugăsești un învățător bun.” Ce e mai prețios ca aceste scripturi? Ajunși pe mal opus, Marpa forțează omului lui Nyo, mărturisească adevărul. În acest fel acest om spune Nyo a fost cel care l-a pus să facă acest lucru. Nyo văzând că a greșit, arătându-și invidia pe față, iar aceasta dă notă că avea mentalul încă impur. Pentru al calma pe Marpa, Nyo îi spune că el îi va împrumuta textele lui pentru ale copia. Într-un târziu Marpa este de acord cu acest lucru, textele lui Nyo erou inferioare ca și nivel de cunoaștere și de transmitere a forței vibratoare. Ajunși în Nepal cei doi se despart; în timp ce Nyo și însoțitorii săi o ia spre nordul Tibetului, Marpa o merge pe drumul pe care a venit în India.
În Tasang, la Kyerphu, prințul de Lokya – care îl întâmpinase pe Marpa la plecare în India murise, lăsându-și fiul cel mai mare ca succesor. Auzind că Marpa este pe aproape, acesta a trimis un mesager în Kyitrong să-l invite pe Marpa în Kyerphu. Marpa a acceptat și a fost primit cu căldură. În acest fel Marpa a predicat Dharma în acea zonă. În ziua a zecea în timpul de lună plină, la festivalul Daka, prințul îi spune lui Marpa: Învățătoru-le, tatăl meu și cu mine te-am primit cu multă căldură înainte. Acum fac aceasta singur rugându-te să fii bun, să ne cânți ceva care să unifice cuvintele cu semnificația lor.” Marpa a rostit un Vajra doha, care pătrunde până în adâncurile minți.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Zeul Krshna.
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Pranayama alternativă.


   Visurile lui Marpa cu două fete frumoase.
În această zi a luni pline, La sărbătoarea celei de-a zecea zi, Voi vorbi despre „Marele Brahman.” Voi nenumărați călugări și tantrika adunați aici, Ascultați cu luare aminte și cugetați! Într-o noapte, în timpul unui somn ușor, am visat; Două frumoase fete de brahmane; Purtând cordonul sacru, Zâmbind timid și privind cu coada ochiului, Au venit în fața mea și au spus: << Trebuie să mergi în Shri Parvata, în sud !>> Eu am spus: << N-am fost niciodată acolo, Și nu cunosc drumul! >>Cele două fete au răspuns: << Frate nu-i deloc greu! >> Ca o străfulgerare de lumină, într-o clipită, Am visat că am ajuns în Shri Parvata, în Sud. La umbra răcoroasă a unui crâng de copaci plaksha, Pe un cadavru, Stătea Saraha, „Marele Brahman.” Niciodată înainte n-am văzut o asemenea strălucire! Corpul său era gătit cu podoabe de simbolice de os, Iar chipul său prea sfânt, radia. << Bun venit, fiule! >> îmi spuse El ; Văzându-l, am fost copleșit de bucurie.    

 I-am dat ocol de șapte ori oferindu-i închinare, Și punând tălpile picioarelor Sale, Pe creștetul capului meu, am zis: << Tată, acceptă-mă cu bunăvoință! >> În clipa când și-a pus mâna pe creștetul capului meu, Am fost cuprins de o inexprimabilă bucurie, În mine răsărind Neclintirea. Am realizat atunci Dharmakaya, Care nici nu vine nici nu pleacă, Și am gândit: << Chiar dacă-l întâlnesc pe Buddha celor trei timpuri, De-acolo nu mai am ce să-l întreb ! >>
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu zeul Krshna și Radha.
Mare Zeu Vasile, Vasile închinare în fața lui Tati Shiva.


   Pe drumul de întoarcere Marpa se oprește la casa lui Nyo.
Astfel a cântat Marpa și prințul la văzut ca pe un Buddha. Totuși pe drumul spre Lhobrak, Marpa s-a oprit la casa lui Nyo, în Kharak. Să vadă dacă acesta îi împrumută cărțile să le copieze. Nyo îi oferă lui Marpa un sang de aur și o mandală spunându-i: „Tu cunoști foarte bine Mahamaya. Nu ai nevoie de aceste texte. Își propun ca tu să expui Mahamaya și alte învățături ale << tantrei-mamă >>, iar eu voi expune Guhyasamaja și alte învățături ale << tantrei-tată >>. Nyo refuză în mod categoric să-l lase pe Marpacopieze textele. Ajuns acasă la Lhobrak, Marpa aflăpărinți lui sunt morți. Fratele mai mare care i-a fost îndrumător în copilărie i-a făcut o primire călduroasă. Nici una din rudele sale, slujitori și oameni din partea locului nu i-au cerut învățături și nu s-au închinat în fața lui(era numai apreciat de ei). O dată întors în acasă, faima lui Marpa s-a răspândit în tot Tibetul și din toate văile soseau discipoli pentru a fi învățați și inițiați.
Și acum să fac o analiză a lucrurilor și faptelor ascuns în această viață de Yoghin a lui Marpa. După cum vedeți această este Tantra Indiană adaptată la Budhism. În acest caz Brahman(Tati Shiva), Marea Zeiță Kundalini(aici în Tantră Mahamaya), Marii Zei, Zeii Medii, Zeii Inferiori, etc sunt identici ca și în Yoga Noastră.    


Mare Zeu Vasile, Vasile execută poziția pregătitoare pentru Sitali.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Zeul Krshna și devotul său Arjuna.


 
 

 


 

 


 



 
 
 





 
 
 
 
 



 




 
 
 
 

 


 

 
 
 
 




 
 





































































































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu