luni, 20 noiembrie 2017

Vasile Ivașca. Recapitulare la Jivatman. Care este relația dintre Jivatman și Paramatman, în cazul sistemului Samskya, Vendanta Brahmanismului și celor Patru Vede?

 


Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus executând Simhasana.

 
 

 

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Zeii Medii.


 
Aceasta este o lecție de Recapitulare a tot ce am spus Eu despre Jivatman și Paramatman. În această lecție am căutat să arat ce spun sistemele religioase și filozofice Indiene despre Jivatman și Paramatman. Am căutat să arat ce este karma și unde se află depozitată în corpul subtil. Mai mult am arătat, ce voi folosi Eu în Yoga Noastră și Zeificarea Yoghinilor Superiori din acestă lecție. Am mai vorbit despre Karmă și Samsara.

Întrebarea fundamentală care trebuie pusă yoghinilor este: Cine este Jivatman? Unde se află El? Ce face El în corp? Etc.
Purificarea lui Jivatman. Oare Jivatman nu este pur, cum se poate? Marele Yoghin și eliberat Indian Shankara afirmat „sus tare” că Jivatman este identic cu Paramatman. Cu toate că există multe scrieri religioase Indiene care descriu „Adevărul Absolut” ca pe „Suprema Persoană,” iar Jivatman ca subordonatul Său. În acest fel în scrierile sale Shankara a afirmat că fundamental nu există nici o varietate, individualitate sau personalitate în existența spirituală. Shankara a mai afirmatpresupusele individualități atât a Ființei Supreme, cât și a lui Jivatman, sunt false.
Shankara a fost puternic contrazis de Ramanuja, Madhva, Caitanya. Toți acești mari Brahmani sunt adepți a lui Bagavan Vishnu. În genere Ei au afirmatJivatman este superior materie, dar e diferit de Bagavan și este servitorul său. Deci Bagavan creează, menține și distruge acest univers. În tot acest timp Bagavan nu se amestecă cu materia creată, El rămâne tot timpul superior materiei. Madhva a mai spus că fiecare persoană își modelează propria karmă. El a mai adăugat că prin starea de bhakti omul înlătură întreaga karmă și se poate întoarce la poziția sa originară de Etern servitor(slujitor) a lui Bagavan în lumea spirituală.
Concluzie de Mare Zeu Vasile, Vasile. Nu sunt de acord cu Shankara în acest faptJivatman e identic cu Paramatman, dar are și lucruri bune pe care o să le subliniez. Deci sunt de acord cu Ramanuja, Madhva, Caitanya, dar până la un anumit nivel. În acest sens motivez că Shankara nu a avut o experiență directă cu Jivatman sau Paramatman. Shankara nu la văzut pe Jivatman sau Paramatman. Toată experiența sa se bazează numai pe cărțile religioase Indiene citite și studiate de el. Deci într-un cuvânt pot afirma că Shankara nu a stat de vorbă cu Jivatman sau Paramatman. El îi cunoaște pe cei doi numai din scrierile religioase Indieni. La toate acestea se mai adaugă faptulShankara nu avut o puternică purificare. Da el a avut Mari Puteri Yoghine, dar acestea sunt numai mari puteri și nu Jnana primită de la Mari Zeii. Deci într-un cuvânt Shankara primit de la Mami Kundalini Mari Puteri, dar Mari Zeii nu i-au dat Jnana. Shankara nu are puterea de a trimite mesaje Marilor Zei și de a primi mesaje de la Ei. În acest Caz Mami Kundalini nu îi poate corecta greșelile. Totuși el este alesul lui Tati Shiva și Mami Kundalinielimine Budismul ateu din India.



Ceva despre filozofia religioasă a lui Shankara.

Ceva din concepția lui Shankara. În acele momente istorice India era dominată de Budism, iar budismul afirmănu există Dumnezeu. Iar Buddha s-a luptat totă viața cu Zeii și în final a fost învins de aceștia și a murit bătrân. Shankara a fot trimis cu o misiune clară pe pământînlăture din India această decădere a omeniri. În ce sens decădere, Buddha promova o puternică purificare și o puternică Moralitate(într-un cuvânt legi morale puternice), dar fără Dumnezeu. Vă uitați la lecțiile unde am vorbit despre Buddha. Cum a rezolvat problema Shankara? A introdus o nouă trinitate numităTrinitatea Hindusă” formată din „Brahma, Shiva și Vishnu.” Acesta este un fapt foarte bun și nu poate fi contrazis cu nimic. În acest caz Brahma e „Creatorul Universului,” Vishnu e „Păstrătorul Universului,” iar Siva este „Distrugătorul Universului.” Ce mai adaug și mai lămuresc la această trinitate. Da, Brahma e păstrătorul, este coordonatorul lui Muladhara chakra a gunei raja și a elementului subtil pământ(Pritivi tattva). Bagavan Vishnu este păstrătorul, este coordonatorul chakrei Svadhisthana a gunei Sattva și a elementului subtil apă(apas tattva). Iar Shiva este coordonatorul chakrei Manipura, a gunei tamas și a elementului subtil foc(Tejas tattva). Totuși Eu aici am schimbat și am spus că coordonatorul chakrei Manipura este Bagavan Rudra și a lui consoartă Mahakali. Iar despre Shiva v-am spus Eu că se află totdeauna dincolo de mentalul uman și constituie aspectul static al creației. Iar despre El sunt multe speculații mentale, dar mentalul uman nu îl poate atinge.
Lămuriri. Creștini au interpretat această Trinitate Hindusă că ar corespunde „Trinități Creștine.” Nici vorbă și nici nu se aseamănă fiecare are altă valoare și interpretare; Trinitatea Creștin învață credinciosul, cum trebuie să se adreseze lui Dumnezeu în cazul când îl roagă să-i îndeplinească o dorință. În acest caz „Credinciosul adresează cererea lui Dumnezeu.” Dumnezeu aprobă cererea, dacă îndeplinește condițiile necesare și e corect formulată. În acest caz cererea adresată lui Dumnezeu se face prin Hristos, iar răspunsul îl primește tot Hristos și Duhul Sfânt face lucrarea. Iar în cazul trinități Hinduse lucrurile se petrec așa cum au fost descrise de Mine la cele trei chakre. Mai sunt și alte trinități, pe care le enumăr în continuare.
Trinitatea Ayurvedică. Iar Eu să nu fiu mai prejos v-am dat „Trinitatea Ayurvedică.” Această trinitate formată din: 1. Bagavan Vishnu care are sediul în piept și este principiul Kapha; 2. Bagavan Rudra care are sediul în stomac și intestinul subțire și este principiul Pitta; 3. Bagavan Isha care are sediul în intestinul gros și este principiu Vata. Vă uitați la lecțiile de Medicină Ayurveda să știți ce este și cum funcționează această trinitate.
Trinitatea Yoghină și Yoghinilor Zeificați. Eu v-am spus că în Yoga Noastră avem o trinitate formată din: 1. Tati Shiva; 2. Mami Kundalini; 3. Marii Zei. Această trinitate va fi detaliată în alte lecții.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Bagavan Vishnu.

Maya cea șireată. Așa este închipuită în mentalul Indienilor Maya.


  

Ce spun Upanishadele despre Jivatman?

Ce spun Upanishadele despre Jivatman și Paratman? În totă descrierea lor despre Jivatman și Paramatman, Upanishadele afirmă că cele două părți își păstrează individualitatea lor separată. Totuși există momente când Jivatman și Paramatman se unesc este cazul lui Samadhi. În orice altă situație s-ar afla Jivatman și Paramatman nu își pierd individualitatea. În Bhagavad-Gâta, Zeul Krishna pune mult accentul pe starea de bhakti(devoțiune). În acest caz dacă Jivatman este identic cu Paramatman nu mai avem starea de bhakti. În starea de bhakti se dezvoltă o relație de dragoste între Jivatman și Paramatman.
Eu Mare Zeu Vasile, Vasile vă voi da o relație specială între Jivatman și Paramatman. Acestă mare relație se bazează pe relația care există între mine și Mami Kundalini și Mari Zeii. Este o stare care depășește conceptul uman de bhakti și iubirea umană. Toată această relație specială va fi descrisă în multe lecții.
 

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marele Zeu Ganesha.

 

Mare Zeu Vasile, Vasile execută Pranayama alternativă.


  

Scut istoric despre Jivatman în religiile și filozofiile Indiene.

Scurt istoric despre Paramatman și Jivatman. Conform celor trei sisteme Filozofice Indiene Samkhya, Buddhismul, Vendanta ele spun că în toată această viață omul suferă, deci viața nu este altceva decât o suferință continuă. Iar eliberarea din această suferință se poate face prin „Cunoaștere.” Această Cunoaștere este dobândită prin studiereaPrincipiilor ultime”(tattvas) și a relaților care există între ele, fără a se recurge la ajutorul vreunei intervenții de ordin divin. Sistemul Samkhya spune că la originea lumi și a suferinței stau două mari realități eterne și opuse: Spiritul(Purușa) și Natura(Prakrti). În acest caz Purușa și Prakrti au aceiași rang și esență în manifestare. Purușa, Principiul masculin, este multiplu, capabil de cunoaștere și inactiv. Prakrti, Principiu feminin, este unică, lipsită de cunoaștere, capabilă de manifestare prin transformarea Ei. Dacă Prakrti nu-și dezvoltă potențele sale și rămâne nediferențiată, într-un echilibru static, similar cu cea a Spiritului. Dar separată de acesta, suferința nu e posibilă. Drama și suferința încep prin unirea lui Purușa cu Natura, unire care generează lumea sensibilă și ființele. Starea naturi nemanifestate de echilibru se cheamă „Avyakta” sau „Natură Primordială”(mulaprakrti) sau Cel Prestabilit(Pradhana). Se știe că Natura este formată din trei mari Gune (calități), sattva, rajas și tamas.
Concluzii. Concluzie clară în aceste sisteme filozofice Indiene, nu avem Jivatman. Nu avem Superiorul și Inferiorul, totul e Purușa. Eu nu am ce să dau o replică acestui sistem e prea copilăros și de mult depășit. Acum 2000 de ani acest sistem filozofic își trăia gloria sa, dar azi e depășit și perimat. Dar acum acest sistem se aplică în religii. După câte vedeți Purusha e multiplu. După cum vedeți aici nu avem separație între Paramatman și Jivatman, totul e Purușa. Iar suferința este unirea lui Purușa cu Natura. Dacă în „Natura Nemanifestată” se produce un dezechilibru între cele trei gune ale sale se generează creația. Suferința apare numai la Purușa, pentru că El e capabil de cunoaștere, iar Natura habar nu areEa generează suferință e lipsită de cunoaștere. În acest sistem sunt numai două principii fundamentale care sunt eterne și opuse: Spiritul(Purușa) și Natura(Prakrti). În acest caz nu mai avem Jivatman, Paramatman și Mami Kundalini(Dumnezeu în religii). Nu mai am ce zice de aceste sisteme filozofice sunt prea simple, iar Eu îmi pierd timpul cu ele. Dar v-am spus că cele 24 de tattve ale sale le vom folosi în Zeificarea Yoghinilor Superiori.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva.

Mare Zeu Vasile, Vasile execută poziția pregătitoare pentru Sitali.


  

Totuși ce este Jivatman în Brahmanism?

Și acum sistemul filozofic al Brahmanismului Indian sau sistemul celor Patru Vede. 1. Brahman ființa supremă în cele 4 Vede. Pentru a ne-lămuri și a înțelege cine este Brahman din cele Patru Vede vă voi arăta termeni cu care operează și înțelesul lor real în cele patru Vede. Mai în toate cărțile de yoga și în religii, despre Brahman(Dumnezeu sau Allah) se spune că este, Spirit Suprem, Infinit, Etern, Neschimbător, Nemișcat, Nenăscut, Fără Sex, Fără Formă, Mereu Liber, El este Unul fără Secund, lipsit de calități(Niriguna Brahman). El se află dincolo de timp, spațiu și cauzalitate și alte calități. Jiva datorită iluziei și a folosiri greșite a liberului său arbitru, cade sub controlul energiei materiale, Maya și uită că El este o parte a lui Brahman. În acest caz Jiva uită cine e El. Jiva se bucură, e fericit, e trist, e bogat, e sărac, e fără mâni și picioare și în final moare. El își pierde corpul fizic, cu care El s-a identificat până atunci. În acest caz Jiva identificându-se cu corpul fizic sau cu sufletul El caută să se elibereze din păcatul lui Adam. Preoți care practică cele patru Vede se numesc Brahmani. În acest caz Brahman se află în două posturi: 1. Niriguna Brahman. Este Brahman fără calități, fără gune. Este aspectul impersonal a lui Brahman, atotpătrunzător, atotcunoscător, etc. Este cauza primordială a lumi materiale, a multiplelor forme de manifestare cosmică. Este energia care pune în mișcare sau nemișcare atomi, galaxii, planete, etc. 2. Saguna Brahman. Este Brahman cu calități adică cu cele trei gune. Acest Brahman corespunde oamenilor, animalelor, plantelor, materiei, Semizeilor și Zeilor, etc.
Ce spun Vedele despre Atman? Acest cuvânt se traduce în românește cu cuvântul „Sine. Eu voi lua înțelesul lui Atman din cele patru Vede. Atman este sinele lăuntric, principiul de energie ce a dat omului natura sa esențială. În Vede Atman este considerat ca etern; nu este distrus când sinele e distrus; nu se naște și nu moare. Iată ce spune Zeul Krshna pe câmpul de bătălie de la Kurukshetra discipolului său Arjuna: Nu a fost nicicând un timp în care Eu să nu fii existat, nici tu și nici vreunul din acești regi; și nici nu va înceta vreodată în viitor ca vreunul din noinu existe, etc. Deci Vedele cât și Zeul Krshna arată aici eternitate lui Atman. Deci Atman nu este echivalentul Sinelui din limba română.
Jivatman. Jiva înseamnă ființă. Iar Atman ce este de fapt? Poate el să fie tradus prin cuvântulCreștin Suflet” ? În Religia Iudeo-Creștină se spune clar că Dumnezeu a suflat peste Adam un „suflu de viață” și Adam s-a mișcat. Iată cum este relatat în Geneza acest episod. Și Dumnezeu a făcut pe om din țărâna pământului, i-a suflat în nări, suflare de viață și omul a devenit un suflet viu. Deci acea suflare în nări este „Sufletul Omului” și nimic mai mult. În acest caz „Sufletul Omului” nu este etern ci este schimbător, acest înțeles este exprimat prin „Stări Sufletești.” Totuși în cele Patru Vede și în cuvintele Zeului Krshna Atman este nemuritor, etern și nu suferă nici o modificare în creație.
 

 

Mare Zeu Vasile, Vasile execută postura Vrkasana.


 

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marea Zeiță Mahalakshmi.


  

Totuși ce mai e Jivatman în cazul yogăi?

Ce vom înțelege noi yoghini despre Atman? Dacă vom vorbi despre Yoga Regală vom spune ce spun Vedele și Zeul Krshna. Și vom spune totdeauna că Atman este etern, indivizibil și nu suferă o transformare în manifestare. Nu vom spune niciodată că Atman poate fi tradus cu cuvântul românesc Sine. Acest cuvânt Sine îmi definește mai mult Ego-ul și nici de cum eternitatea. Totdeauna Atman nu îl vom traduce în românește îl vom lăsa neschimbat. Sediul lui Atman este în Lotusul cu 8 petale, Lotusul inimi. Și acum ceva despre Jivatman.
A. Jiva suferă în multiple feluri și moduri în în lumea materială. Cu toate acestă suferință El rămâne prins de vraja naturi materiale(de Maya). În realitate, sufletul Jiva nu are nimic de a face cu lumea materială, dar Maya(iluzia) îl faceacționeze în așa fel ca să obțină satisfacții prin cele cinci simțuri materiale. Jiva acționează sub influența Mayei și nu se poate debarasa de Ea, în acest caz Jiva este supus legii karmei (cauză efect). În acest caz Maya îl legă de Ea pe Jivatman și îl târăște după Ea în manifestare, dar Ea este Chit și Jiva este muritorul. Adică Jiva pâlpâie în jurul Ei ca și prompterul în calculator. Aceste pâlpâiri sunt ca variațiile prompterului, o dată se vede o dată dispare. Corespunde cu corpul uman o dată e viu o dată e mort. Toate aceste variații viu sau mort se fac în jurul lui Maya.
B. La eliberare Jiva se află în mai multe posturi, dar două sunt principale. 1. Jiva nu a îndeplinit criteriile de Eliberare, iar când universul material e distrus, El se va întoarce în Brahman sub formă cauzală. Dar o dată cu pornirea noi creații Jiva se va întrupa de la karma avută la moartea sa. 2. Jiva atinge nivelul de eliberare, în acest caz El va merge în multeParadisuri.” Printre care voi aminti brahmajyoti sau în Vaikuntha a lui Bagavan Vishnu. Sau diferite alte paradisuri unde Brahman ia o formă personalizată. Aici amintim: 1. Paradisul lui Hristos unde Brahman ia forma personalizată de Hristos; 2. Paradisul Zeului Krshna unde Brahman ia forma Zeului Krshna; 3. Paradisul lui Buddha unde Brahman ia forma marelui yoghin și iluminat Buddha; 4. Paradisul Marelui Zeu Vasile, Vasile unde Tati Shiva ia forma personalizată a Marelui Zeu Vasile, Vasile. 5. Paradisul Brahmanilor. Unde Isus a fost eliberat ca Mare Brahman și de unde a fost trimisrăspândească religia creștină. Dacă facem o analogie între Jivatman și Paramatman vom vedea în aceste patru ParadisuriJivatman sunt credincioși care practică aceste religii sau yoghini, iar Hristos, Zeului Krshna, Buddha, Marelui Zeu Vasile, Vasile este Paramatman din acele paradisuri, sub formă întrupată. Mai pe înțeles cum zice Zeului Krshna pe câmpul de luptă de la Kurukshetra devotu-lui său Arjuna „Eu sunt Supra- Sufletul.” Sau cum spune apostolul PavelHristos e vița, iar voi sunteți mlădița.” În acest caz relația dintre Hristos și creștinii lui sau dintre Zeului Krshna și devoți lui este de fapt relația practică(adică iubirea) dintre Jivatman și Paramatman. Cu acest nivel de eliberarea dumneavoastră nu îl veți putea vedea niciodată pe Brahman.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marea Zeiță Sarasvati.

Pranava OM și simbolurile sale.


  

Și acum ce este Maya? Iluzia materială în care a căzut Jivatman.

C. Maya. Iluzia materială în care a căzut Jivatman a fost denumită Maya. Maya înseamnăirealitate, decepție, uitare – cea ce nu este adevărat” e numai o iluzie efemeră, e numai o beție trecătoare, e numai o înșelătorie, e numai un drog puternic, e cel mai mârșav truc al vieți, este cel mai puternic lanț de legare a ființei umane de ieslea naturi, etc. Maya este energia înșelătoare a lui Brahman și se află sub directa conducere și îndrumare a Lui. Mai pe înțeles trebuieștim că datorită lui Maya, Jivatman este ținut captiv, dar trebuie să știm că Brahman este cel care construiește Maya. În acest fel Maya îl face pe omîndure toate mizeriile și suferințele vieți și să se considere fericit dacă trăiește. În acest fel „Cauza neputinței și suferinței omului” este Maya, care manevrează în așa fel, pe ascuns încât omul își uită natura sa Divină. Dacă Jiva se identifică cu corpul fizic în el apar, deci în corpul său apar multiple dorinți materiale și spirituale. Toate aceste dorinții vor călăuzi omul spre împlinirea lor. Cu cât Jiva caută să acumuleze mai multe dorinți materiale, adică faimă și bani, El nu face altceva decât să decadă și să coboare mai adânc în lumea materială. În acest caz Maya îl leagă și mai puternic de lumea materială, iar Prana va avea o viteză mică în corpul material a lui, sub 1 m/s. Totuși Vedele afirmă, cu toate că Maya este înșelătoarea iluzie, falsă, temporară, Ea este totuși Magia lui Brahman.
Concluzie despre Maya. Da Maya este o iluzie, un truc, un miraj care amăgește omul, obligând omulcreadăfericirea și eternitatea sa se află în activitățile lumi materiale. Ori cât de savant sunteți Maya va reuși prin mijloacele sale să vă subjuge. În acest caz scopul celor patru Vede este de a dezlega ființele umane de cătușele Mayei. Exemplu: Dacă aveți 10000 de mii de lei Maya va căuta să spună că sunteți fericit numai cu o 100 de mii de lei. După ce aveți o 100 de mii de lei va zicefericirea dumneavoastră va fi numai cu un milion de lei. Deci în ființa umană Maya va aprinde dorința înavuțiri fără măsură. Ființa nu se mai poate controla și Maya va face să piardă acești bani și ființa va căuta prin orice mijloace să se îmbogățească. Conform sloganuluiScopul scuză mijloacele.” În acest caz Maya leagă ființa respectivă cu „lanțul dorinței de înavuțire” cu orice preținclusiv crimă.” Ființa respectivă nu mai poate scăpa din această legătură și vine moartea, iar în noua întrupare ființa respectivă va fi un mușteriu al Mayei. În acest caz Maya îl are la mână el a făcut lucruri rele. Canalul central Sushumna nadi a lui e plin de crime, furturi, înșelătorii, lucruri negative, care El Jivatman le-a făcut altor ființe umane. În acest fel în noul său corp, Jivatman va experimenta toată mizeria karmei făcută de el în viețile trecute. De aceia Eu va-am spuseliminați karma din canalul Sushumna nadi. Eu v-am spus că am găurit complet acest canal central și pe el curge în continuu Prana Shakti. Numai prin găurirea și aruncarea în foc a karmei scăpați de legăturile Mayei. În acest caz Maya nu mai are putere asupra dumneavoastră. În acest mod Maya domină lume prin înșelătoria Ei, iar scopul Brahmanilor și celor patru Vede este de a elibera ființele umane din din strânsorile Mayei sau cum spun creștinii din „Robia Păcatului Primordial.
 
 

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Diamant, execută închinare în fața lui Tati Shiva.


Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marea Zeiță Mahalakshmi.


  

Karma.

D. Karma. Filozofii și oameni de știință apuseni au descoperit așa numita „lege a cauzalități.” La nivelul lumi materiale, această lege a cauzalități guvernează toate acțiunile și evenimentele din univers. Și mai spunenu pot exista acțiuni și evenimente în afara unor cauze care le corespund. În cadrul celor 4 Vede, legea cauzelor și efectelor a primit numele de „Legea Karmei.” În acest caz Jivatman în manifestare este obligat de Maya să se supună legi Karmei. Această Lege a karmei este o lege universal valabilă oamenilor și animalelor. Ce spune această lege? 1. Dacă ai făcut acțiuni bune în următoare întrupare vei avea o întrupare bună. 2. Dacă la urmat pe Hristos, Buddha, Zeul Krshna s-ar putea ca Ei să intervină pentru tine și să mergi în Paradisul lor. 3. Dacă ai făcut acțiuni rele vei merge în Iad. Dacă ai fost fumător și ai muri de cancer la plămâni, la noua întrupare vei avea Anahat chakra slăbită, plămâni slabi și de mic vei avea boli pulmonare. Deci dumneata nu vei putea scăpa de bolile avute în trecut și care nu le-ai tratat corespunzător, le-ai neglijat, ai fost delăsător, iar aceste boli ale trecutului vor constitui amorse pentru bolile noi întrupări.
În acest caz Jivatman transmigrează dintr-un corp în altul. În fiecare din aceste corpuri Jivatman se supune „negreșit legi karmei.” Karma bună și activitățile miloase și pioșenia legă totuși persoana respectivă de „Roata Transmigrații.” Omul trebuieelimine întreaga sa karmă bună sau rea. În acest caz indiferent ce face ființa umană, karma îl va urmări ca propria umbră și e imposibil de scăpat de karmă. Totuși eliminarea Ei se poate face prin cunoașterea. În acest caz că Jivatman are karmă, nu este vinovat nici Brahman și nici Maya, singurul vinovat e ființa umană. Atât timp cât Jivatman are karmă el e obligatconsume acea karmă, bună sau rea, în acest caz Jivatman va primi un corp ca să-și consume karma.

Mare Zeu Vasile, Vasile execută Pranayama alternativă.


Mare Zeu Vasile, Vasile execută Shanmukhi Mudra.


  

Samsara.

E. Samsara. Samsara înseamnă repetarea nașterilor și a morți sau transmigrația lui Atman prin manifestare. În acest caz conform legi Karmei ființa va primi în noua întrupare, un corp nou în raport cu karma făptuită de el în întruparea anterioară. Da odată cu moartea ființei și după ce au trecut cele 42 de zile de la moarte, Jivatman este dus și coordonat numai de Steaua Albastră din Sahasrara. Steaua Albastră îl ține legat de Ea. În acest caz Steaua Albastră îl duce la toate instanțele de Judecată ale Zeii-lor. În final Jivatman apare în fața Zeilor karmei care îi hotărăsc soarta. După aceia Steaua Albastră îl duce la noua întrupare care poate fi: furnică, câine, porc, om bogat, om sărac, preot, etc. O dată cu noua întrupare se începe și noua karmă și Steaua Albastră iese din funcție până la moarte. În cadrul Yogi Noastre Steaua Albastră trebuie distrusă, arsă,fiți liber de constrângerile lui Maya. Există o lămurire și mai clară în manifestare sunt peste 8 400 000 de specii de animale, iar Jivatman trebuieparcurgă toate aceste întrupări. În acest caz el este, căprioară și lup și toate aceste contrarii. Și în final prin multe evoluții el devine ființă umană.
Eliberarea din Marele lanț al Karmei. Această eliberare nu poate veni decât prin cunoaștere. În acest caz Jiva nu poate fi liber de karmă doar prin abținerea de la fapte. Jiva este descris de Vede ca etern și activ în viață, El fiind obligatsăvârșească fapte. Dar Vedele spun un alt lucru, dacă înfăptuim fapte, trebuie să renunțăm la fructele lor. Numai cel care renunță bogățiile și plăcerile acestei lumii devine cu adevărat un eliberat. În acest caz în Vede este trecută arta de a acționa fără a acumula karmă. Toate fructele karmei vor fi dăruite ca un sacrificiu la picioarele lui Brahman. În acest caz „Devotul” va vedea în fiecare ființă pe Atman și nu trupul ființei schimbătoare. Eternitate a lui Atman a fost subliniată și de Hristos prin cuvinteleEu sunt în Tată-l și Tată-l e în mine.” Hristos le-a mai spus creștinilor să-l vadă pe El în toate trupurile. Și în acest caz i-a obligat pe creștini să fie milostivi, darnici și iubitori de oameni ca și El. Prin aceste cuvinte Hristos se vedecunoștea la perfecție cele patru Vede, doar fuse Mare Brahman în întrupările anterioare. Ce a mai spus din cele patru vede Hristos creștinilor, „Vede și cunoașteAdevăru,” iar Acesta te va elibera din sclavia păcatului Primordial. Dar în devot trebuie amplificatfocul cunoașteri” la un nivel maxim cu putință. Acest foc al cunoașteri se aseamănă cu focul care arde un lemn până la cenușă. Și acum să dau și Eu o variantă de amplificarea focului cunoașteri. Cum se obține acest foc mistuitor al karmei prin cunoaștere? 1. Primul stadiu este stare de devot. 2. Al doilea stadiu este stare de Bhakti yoga practicată de devot asupra lui Brahman sau unui Mare Zeu sau Zeițe. 3. Al treilea stadiu ar fii concentrarea pe Brahman sau Zeitatea aleasă. 4. Al patrulea stadiu ar fi obținerea stări de bhakti cu Brahman sau Zeitatea aleasă. 5. Al cincilea stadiu ar fi primirea stări transcendentale de cunoaștere dincolo de cele patru Vede. Acestă cunoaștere transcendentală se caracterizează prin faptul că devotul știe ce e bine sau ce e rău, fără să mai studieze cele patru Vede. În acest caz devotul știeelimine karma bună și cea rea acumulată în timp sau întrupările anterioare.

Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana.

Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu marea Zeiță Mahalakshmi.


  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu