Acest blog va servi yoghinilor avansați să descifreze tainele Zeificări. Prin yoghin avansat în yoga Eu înțeleg acel yoghin care accelerează Prana pe curele pranice 1, 2,3 și 4. Au dat examen cu Marea Zeiță Kundalini și a aruncat la coșul de gunoi Credința și Marii Lideri Religioși ai Lumi. Au susținut examene cu Marii Zeii Brahma, Vishnu, Rudra și Isha și au primit Jnana de la Ei.
miercuri, 16 august 2017
Vasile Ivașca. Jivatman din Lotusul cu opt petale ale inimi. Ce spun cele „Patru Vede” despre Jivatman. Ce spune Biblia Iudeo-Creștină despre „Suflet.”
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Lotus.
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva.
În
acestă lecție am căutat
să arat cine este Jivatman,
conform celor Patru
Vede. În acestă lecție
trebuie să acumulăm
vechea concepțieIndiană despre
Jivatman și să
o însușim.
Trebuie să înțelegem
și să reținem
ce spuneau
și spun Brahmani
despre Jivatman.
Da am mai vorbit despre
Jivatman din
Vede, dar
acesta e o lecție
de sinteză
care le înglobează
pe toate.
Jivatman
și lotusul
său cu opt petale.
1.Brahman
ființa supremă în cele 4 Vede.
Pentru
a ne-lămuri și a înțelege cine este Brahman
din cele patru
Vede
vă voi arăta termeni
cu care operează
și înțelesul
lor real
în cele patru
Vede.
Mai
în toate cărțile
de yoga
și în religii,
despreBrahman(Dumnezeu
sau Allah) se
spunecă
este,
Spirit
Suprem,
Infinit,
Etern,
Neschimbător,
Nemișcat,
Nenăscut,
Fără
Sex,
Fără
Formă,
Mereu
Liber,
El
este Unulfără
Secund,
lipsit
de calități(Niriguna
Brahman). El
se află dincolo
de timp,
spațiu
și cauzalitateși
alte calități. Jiva
datorită iluziei
și a folosiri greșite
a liberului său arbitru,
cade sub controlul
energiei materiale,
Maya și uită
că El este
o parte a lui Brahman.
În acest caz Jiva
uită
cine
e El.
Jiva
se bucură,
e fericit,
e trist,
e bogat,
e
sărac,
e fără
mâni
și picioare
și în final
moare.
El își pierde
corpul fizic,
cu care El
s-a identificat
până atunci.
În acest caz Jiva
identificându-se
cu corpul
fizic
sau cu sufletul
El
caută
să se elibereze
din păcatul
lui Adam.
Preoți
care practică celepatru
Vede se numesc Brahmani.
În
acest caz Brahman
se află în două posturi:
1. Niriguna
Brahman.Este
Brahmanfără
calități,
fără
gune.
Este
aspectul impersonal
a lui Brahman,
atotpătrunzător,
atotcunoscător,
etc. Este cauza
primordială a lumimateriale,
a multiplelor
forme de manifestare
cosmică.
Este energia
care pune
în mișcaresaunemișcare
atomi,
galaxii,
planete,
etc. 2. Saguna
Brahman.
Este Brahman
cu calități
adică cu cele trei
gune.
Acest Brahman
corespunde oamenilor,
animalelor,
plantelor,
materiei,
Semizeilor
și Zeilor,
etc.
Atman
partea întâi.Ce
spun Vedele
despre Atman?Acest
cuvânt se traduce în românește
cu cuvântul „Sine.”Eu
voi lua înțelesul
lui Atman
din cele patru Vede.
Atman
este sinele lăuntric,
principiul de energie
ce a dat omului natura sa esențială.
În Vede Atman
este considerat
ca etern;
nu este distrus
când sinele e distrus;
nu
se naște
și nu moare.
Iată ce spune Zeul Krshna
pe câmpul de bătălie
de la Kurukshetradiscipolului său Arjuna:
Nu
a fost nicicând
un timp
în care Eu să nu fiiexistat,
nici tu
și nici vreunul
din acești regi;
și nici nu va încetavreodată în viitor
ca vreunul din noi
să nu existe,
etc.Deci
Vedelecât
și Zeul Krshna
arată aici eternitate lui Atman.
Deci Atman
nu este echivalentul Sinelui
din limba română.
Ce
vom înțelege noi yoghini despre Atman? Dacă vom
vorbi despre Yoga Regală vom spune ce spun Vedele
și Zeul Krshna. Și vom spune totdeauna că Atman
este etern,indivizibil și nu
suferă o transformareîn manifestare.
Nu vom spune niciodată că Atman poate fi tradus
cu cuvântul românesc Sine. Acest cuvânt
Sine îmi definește mai mult Ego-ul și
nici de cum eternitatea. Totdeauna Atman
nu îl vom traduce în românește îl vom lăsa
neschimbat. Sediul lui Atman este în
Lotusul cu8 petale, Lotusul
inimi.
Jivatman.Jiva
înseamnă ființă.
Iar Atman
ce este de fapt?
Poate el să fie tradus
prin cuvântul
„Creștin Suflet”
? În Religia Iudeo-Creștină
se spune clar că Dumnezeu
a suflat peste Adamun „suflu
de viață” și Adam
s-a mișcat.
Iată cum este relatat
în Geneza acest
episod.
Și Dumnezeu a făcut pe om
din țărâna pământului,
i-a suflat
în nări,suflare
de viață
și omul a devenit
un suflet viu.Deci acea suflare
în nări este „Sufletul
Omului” și nimic
mai mult. În acest
caz „Sufletul Omului”
nu este etern
ci este schimbător,
acest înțeles
este exprimat
prin „StăriSufletești.”
Totuși în cele Patru Vede
și în cuvintele Zeului KrshnaAtman
este nemuritor,
etern și
nu suferă nici o modificare
în creație.
Jivatman
partea întâi.
1.
A doua problemă
ar fi „Cuvintele
Creștine Suflet și
Sine(eul
personal),”
dacă sunt echivalente
sau identice
cu cuvintele IndieneAtman
sau Jivatman?
A treia problemă
ar fi mult trâmbițata
stare de Samadhi
că ar fi cea mai înaltă
formă de eliberare yoghină.
Și în final stare de Nirodhika
cea mai înaltă formă
de eliberare în cazul
yoghinilormedii.
Toate acestea datorită faptului
că Eu am venit din
întrupareaIndiană
cu starea de Nirodhika
realizată. Deci de la
7 la 14 ani
la Josani
Eu am avut starea de
Nirodhika realizată.
2.
Jiva
suferă în multiple feluri și
moduri în în lumea materială. Cu
toate acestă suferință El rămâne prins de vraja
naturi materiale(de Maya). În realitate, sufletul
Jiva nu are nimic de a face cu lumeamaterială, dar Maya(iluzia) îl face
să acționeze în așa fel ca să obținăsatisfacții prin cele cinci simțuri
materiale. Jiva acționează sub influențaMayei și nu se poate debarasa de Ea,
în acest caz Jiva este supus legii karmei
(cauză efect). În acest caz Maya îl legă de Ea
pe Jivatman și îl târăște după
Ea în manifestare, dar Ea este
Chit și Jiva este muritorul.
Adică Jiva pâlpâie în jurul Ei ca și prompterul
în calculator. Aceste pâlpâiri sunt
ca variațiile prompterului, o dată se vede
o dată dispare. Corespunde cu corpul uman
o dată e viu o dată emort.
Toate aceste variații viu sau mort se fac în jurul
lui Maya. La eliberare Jiva
se află în mai multe posturi, dar două sunt
principale. 1. Jiva nu a îndeplinit
criteriile de Eliberare, iar când universul
material e distrus, El se va întoarce
în Brahman sub formă cauzală. Dar o dată
cu pornirea noi creații Jiva se va întrupa
de la karma avută la moartea sa. 2.
Jiva atinge nivelul de eliberare, în
acest caz El va merge în multe
„Paradisuri.” Printre care voi aminti
brahmajyoti sau în Vaikuntha a lui
BagavanVishnu. Sau diferite
alte paradisuri unde Brahmania
o formăpersonalizată. Aici amintim:
1. Paradisul lui Hristos unde Brahman
ia forma personalizată de Hristos; 2. Paradisul
Zeului Krshna unde Brahman ia forma Zeului
Krshna; 3. Paradisul lui Buddha unde Brahman
ia forma marelui yoghin și iluminat Buddha;
4. Paradisul Marelui ZeuVasile, Vasile unde Tati Shiva
ia forma personalizată a Marelui ZeuVasile, Vasile. 5. Paradisul
Brahmanilor.Unde
Isus a fost eliberat ca Mare Brahman
și de unde a fost trimis să răspândească
religia creștină. Dacă facem o analogie
între Jivatman și Paramatman vom
vedea în aceste patru Paradisuri că
Jivatman sunt credincioși care
practică aceste religii sau yoghini,
iar Hristos, Zeului Krshna, Buddha,
MareluiZeu
Vasile, Vasile este Paramatman
din acele paradisuri, sub formă întrupată.
Mai pe înțeles cum zice Zeului Krshna
pe câmpul de luptă de la Kurukshetra
devotu-lui său Arjuna „Eu sunt supra- sufletul.”
Sau cum spune apostolul Pavel „Hristos e
vița, iar voi sunteți mlădița.” În
acest caz relația dintre Hristos și creștinii lui sau dintre
ZeuluiKrshnași
devoți
lui este de fapt relația practică
dintre Jivatman
și Paramatman.Cu acest nivel de eliberarea dumneavoastră
nu îl veți putea vedeaniciodată pe Brahman.
Eliberarea
în cele patru Vede.
Starea de Samadhi în
Yoga Regală.
Cum
se produce totuși eliberarea yoghinilor
în acele timpuri? Când am descris „Yoga
Regală” cu cele opt ramuri ale sale am
arătat că practicând Dharana, Dhyana
și Samadhi, yoghinul intră în
starea(procesul) de Samadhi. Care înseamnă
fuziunea între lucrurilecontrari,
care în final duce la unirea finală
între Jivatman și Paramatman.
Marele yoghin Patanjali este unul
dintre promotori acestui tip de yoga.
Astfel cele trei ramuri ale Yogicu opt părți, Dharana,
Dhyana și Samadhi, au fost înglobate
într-un cuvânt numit Samyana.
Practicând Samyana asupra diferitelor
părți ale corpului subtil se obțin mult râvnitele
puteri yoghine și în final se obține
stare de kaivalia(eliberarea finală).
În acest caz Jivatman este separat de lumeamaterială, Maya nu îl poate
atinge. Despre Mine v-am spus că am
practicat Yoga Regală pe Dealul cu Vii
de la Josani de la 7ani la 14 ani. În
acest caz punctele mele de meditații au fost
Biserica din Josani, Măgura Sodolanilor,
vârfurile Munților din jurul Stânei de
Vale, vârful Biharia, etc. În acest caz
Eu îmi concentram vederea și atenția
asupra Măgurei Sodolanilor și după ce o priveam
câteva minute închideam ochi și căutam
s-o aduc în mental să meditez pe ea.
Dacă o pierdeam din mental deschideam ochi
și începeam din nou procesul de concentrare.
Tot acest proces al Yogi Regale l-am descris
în viața mea yoghină în satul Josani și
în lecțiile cu Marele Yoghin Indian Dattatreya.
Vreau să mai adaug că în perioada de la 7 ani la 14 ani
Eu nu am știut nimic de Yoga Regală
sau de Patanjali, dar Eu am practicat perfect
Yoga Regală.
Starea
deSamadhi.Care
se obține în cadrul Yogi
Regale.
Toate
aceste stări de
Samadhi
sunt obținute numai de yoghini
care practică perfectYoga
Regală.
Vom
alege oZeitate
spre adorare Ishta-Devata.Ca
metode vom folosi: Likhita
japa
plus Manasikajapa,
cea mai bună metodă(formă)
de ați
exprima iubirea (bhakti)
fațăde
Zeitatea aleasăspre
adorare.
După
cum am arătat
toate aceste
sisteme sau stări „Eliberări”,
au
diferite nume, care
sunt: Samadhi,
Moksha,
Nirvana,
Turya(starea
a patra), eliberarea în Chidakasha(eliberarea
în Eterul conștiinței), dar
toate aceste stări diferă mult între ele în funcție de
nivelul de eliberare.
Mare Zeu Vasile, Vasile în postura Bhadrasana.
Mare Zeu Vasile, Vasile în tinerețe.
Maya
Iluzia Universală.
3.
Maya. Iluzia materială în care a
căzut Jivatman a fost denumită Maya.
Maya înseamnă „irealitate,
decepție, uitare – cea ce nu este
adevărat” e numai o iluzie efemeră,
e numai o beție trecătoare, e numai o
înșelătorie, e numai un drog puternic, e
cel mai mârșav truc al vieți, este cel mai
puternic lanț de legare a ființei umane de
ieslea naturi, etc. Maya este energia
înșelătoare a lui Brahman și se află
sub directaconducere și îndrumare
a Lui. Mai pe înțeles trebuie să știm
că datorită lui Maya, Jivatman este
ținut captiv, dar trebuie să știm că
Brahman este cel care construiește Maya. În
acest fel Maya îl face pe om să
îndure toate mizeriile și
suferințele vieți și să se considere
fericit dacă trăiește. În acest fel
„Cauza neputinței și suferinței omului”
este Maya, care manevrează în așa
fel pe ascuns încât omul își
uită natura sa Divină. Dacă Jiva
se identifică cu corpul fizic în el
apar,deci
în corpulsău apar multiple dorinți
materiale și spirituale. Toate aceste
dorinții vor călăuzi omul spre împlinirea
lor. Cu cât Jiva caută să acumuleze
mai multe dorinți materiale, adică faimă
și bani, El nu face altceva decât să
decadă și să coboare mai adânc
în lumea materială. În acest caz Mayaîl
leagă și mai puternic de lumea
materială, iar Prana va avea o vitezămică în corpul material a lui, sub 1
m/s. Totuși Vedele afirmă cu toate că
Maya este înșelătoarea iluzie,
falsă, temporară, Ea
este totuși MagialuiBrahman. Concluzie.
Da Maya este o iluzie,
un truc, un miraj care amăgește
omul, obligând omul să creadă
că fericirea și eternitatea sa se
află în activitățile lumi materiale. Ori cât de
savant suntețiMaya va reuși prin
mijloacele sale să vă subjuge. În
acest caz scopul celor patruVede
este de a dezlega ființele umane de cătușele
Mayei. Exemplu: Dacă aveți 10000 de mii de lei
Maya va căuta să spună că sunteți fericitnumai cu o 100 de mii de lei. După ce
aveți o 100 de mii de lei va zice că
fericirea dumneavoastră va fi numai
cu un milion de lei. Deci în ființaumană Maya va aprinde dorința înavuțiri
fără măsură. Ființa nu se mai
poate controla și Maya va face
să piardă acești bani și ființa
va căuta prin orice mijloace să se
îmbogățească. Conform sloganului
„Scopulscuză mijloacele.” În
acest caz Maya leagă ființa respectivă cu „lanțul
dorinței de înavuțire” cu orice preț
„inclusiv crimă.” Ființa respectivă
nu mai poate scăpa din această legătură
și vine moartea, iar în nouaîntrupare ființa respectivă va fi un mușteriu
al Mayei. În acest mod Maya domină lume
prin înșelătoria Ei, iar scopul Brahmanilor
și celor patru Vede este de a elibera
ființele umane din din strânsorile Mayei
sau cum spun creștinii din „Robia Păcatului
Primordial.
4.
Karma.Filozofii și oameni de
știință apuseni au descoperit așa numita
„lege a cauzalități.” La nivelul lumi
materiale, această lege a cauzalități
guvernează toate acțiunile și
evenimentele din univers. Și mai spune
că nu pot exista acțiuni și evenimente
în afara unor cauze care le
corespund. În cadrul celor 4 Vede,legea cauzelor și efectelor a primit
numele de „Legea Karmei.” În
acest caz Jivatman în manifestare
este obligat de Maya să se supună legi
Karmei. Această Lege a karmei este o lege
universal valabilă oamenilor și animalelor.
Ce spune această lege? 1. Dacă ai
făcut acțiuni bune în următoare întrupare
vei avea o întrupare bună. 2. Dacă
la urmat pe Hristos, Buddha, Zeul
Krshna s-ar putea ca Ei
să intervină pentru tine și să mergi
în Paradisul lor. 3. Dacă ai făcut acțiuni rele
vei merge în Iad. Dacă ai fost fumător
și ai muri de cancer la
plămâni, la noua întrupare vei avea
Anahat chakra slăbită, plămâni slabi
și de mic vei avea boli pulmonare. Deci dumneata
nu vei putea scăpa de bolile avute în trecut
și care nu le-ai tratatcorespunzător,
le-ai neglijat, ai fost delăsător,
iar aceste boli ale trecutului vor
constitui amorse
pentru bolile noi întrupări. În acest caz
Jivatman transmigrează dintr-un corp
în altul, în fiecare din aceste
corpuri Jivatman se supune „negreșit legi
karmei.” Karma bună și activitățile
miloase și pioșenia legă totuși
persoana respectivă de „Roata Transmigrații.”
Omul trebuie să elimine întreaga sa
karmă bună sau rea. În acest caz
indiferent ce face ființa umană,
karma îl va urmări ca propria
umbră și e imposibil de scăpat de
karmă. Totuși eliminarea Ei se poate face
prin cunoașterea. În acest caz că
Jivatman are karmă nu este vinovat nici
Brahman și nici Maya, singurul vinovat
e ființaumană. Atât timp cât Jivatman
are karmă el e obligat să consume
acea karmă, bună sau rea,
în acest caz Jivatman va primi un corp ca să-și
consumekarma.
Anahata chakra. Simbol și Bija mantre-lor Ei.
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Sutra Neti.
Jivatman
parte a doua.
5.
Samsara.Samsara înseamnă repetarea nașterilor
și a morți
sau transmigrația
lui Atman
prin manifestare.
În acest caz conform legiKarmei ființa
va primi în noua întrupare,
un
corp nou
în raport cu
karma
făptuită de el în întruparea anterioară.
Da
odată cu moarteaființei
și după ce au trecut cele 42 de zile
de la moarte,
Jivatman
este dus
și coordonatnumai
de Steaua Albastră
din Sahasrara.
Steaua Albastră
îl ține legat de Ea.
În
acest cazSteaua Albastrăîl
duce
la toate instanțele
de Judecată
ale Zeii-lor.
În final Jivatman apare
înfațaZeilor karmei
care îi hotărăsc soarta.
După aceia Steaua Albastrăîl
duce la noua întrupare
care poate fi: furnică,
câine,
porc,
om bogat,
omsărac,
preot,
etc. O dată cu noua întrupare
se începe și
noua karmă
și Steaua Albastră iese
din funcție
până la moarte.
În
cadrul Yogi NoastreSteaua Albastrătrebuie
distrusă,
arsă
să fiți liber
de constrângerile
lui Maya.
Există o lămurire
și mai clară
în manifestare
sunt peste 8 400 000
de specii
de animale,
iar Jivatman trebuie
să parcurgă toate acesteîntrupări.
În acest caz el este,căprioară
și lup
și toate acestecontrarii.
Și în final prin multe evoluții el devine
ființă umană.
Eliberarea
din Marele lanț al Karmei. Această eliberare
nu poate veni decât prin cunoaștere. În acest caz
Jiva nu poate fi liber de karmă doar prin
abținerea de la fapte. Jiva este descris
de Vede ca etern și activ în
viață,El fiind obligat să
săvârșească fapte. Dar Vedele spun
un alt lucru, dacă înfăptuim fapte,
trebuie să renunțăm la fructele lor. Numai
cel care renunță bogățiile și plăcerile
acestei lumii devine cu adevărat un
eliberat. În acest caz în Vede este
trecută arta de a acționa fără a
acumula karmă. Toate fructele karmei
vor fi dăruite ca un sacrificiu la
picioarele lui Brahman. În acest caz „Devotul”
va vedea în fiecare ființă pe Atman
și nu trupul ființei schimbătoare. Eternitate
a lui Atman a fost subliniată și de
Hristos prin cuvintele „Eu
sunt în Tată-l și Tată-l e în mine.”
Hristos le-a mai spus creștinilor
să-l vadă pe El în toate trupurile.
Și în acest caz i-a obligat pe creștini
să fie milostivi, darnici și
iubitori de oameni ca și El.
Prin aceste cuvinte Hristos se vede că cunoștea
la perfecție cele patru Vede, doar
fuse Mare Brahman în întrupărileanterioare. Ce a mai spus din cele patru vede
Hristos creștinilor, „Vedeși cunoaște „Adevăru,”
iar Acestate va elibera din sclavia păcatuluiPrimordial. Dar în devot trebuie
amplificat „focul
cunoașteri” la un nivel maxim cu putință.
Acest foc al cunoașteri se aseamănă cu
focul care arde un lemn până la
cenușă. Și acum să dau și Eu o variantă
de amplificareafocului cunoașteri.
Cum se obține acest
foc mistuitor al karmei prin cunoaștere? 1. Primul
stadiu este stare de devot. 2. Al doilea
stadiu este stare de Bhakti yoga practicată
de devot asupra lui Brahman sau unui
Mare Zeu sau Zeițe. 3. Al treilea stadiu ar fii
concentrarea pe Brahman sau Zeitatea aleasă.
4. Al patrulea stadiu ar fi obținerea stări
de bhakti cuBrahman sau Zeitatea aleasă.
5. Al cincilea stadiu ar fi primirea stări
transcendentale de cunoaștere dincolo de
cele patru Vede. Acestă cunoaștere
transcendentală se caracterizează prin
faptul că devotul știe ce e bine sau
ce e rău, fără să mai studieze
cele patru Vede. În acest caz devotul știe
să elimine karma bună și cea reaacumulată în timp sau întrupările
anterioare.
Mare Zeu Vasile, Vasile execută Pranayama alternativă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu