Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Marele Zeu Ganesha. |
Mare Zeu Vasile, Vasile împreună cu Tati Shiva și Zeii Medii. |
Anahata este o chakră complexă și numai citind-o și studiind-o veți putea să meditați
cu succes
pe acestă chakră.
De aceia trebuie să vă
însușiți
și să cunoașteți Zeitățile
principale ale chakrei.
În cazul acestei
lecții de recapitulare
am căutat să vă
arat că
ciripitul
păsărilor,
cântatul
lor
și lătratul
câinilor sunt
toate mantre.
Chakra Anahata
al patrule
centru subtil de
la bază.
Chakra
Anahata
al patrule
centru subtil
de la bază.
Anahata
chakra este un
lotus de culoare
roșu
închis
și se află situat în
canalul central Sushumna
nadi în
dreptul inimi fizice,
fiind a
patra
chakră de la bază.
Trebuie să nu facem
confuzie cu lotusul
inimii
subtile,
care are opt
petale. Acest
Lotus a
primit numele Anahata,
pentru că la acest nivel
se aude sunetul
subtil
al Pranavei
OM
(Shabda Brahman).
Tattva
Anahatei
este „aerul
subtil”
radiat de „eter.”
Lotusul Anahata este precum
„arborele
dorinței.”
Arborele dorinței este acel arbore din cer care îndeplinește
toate dorințele și
se numește Kalpa-taru.
Dar Lotusul Anahata
este ceva mai mult ca și Kalpa-
taru.
Lotusul
Anahatei
are douăsprezece
petale, pe
fața
cărora se
află varna-ele
de culoare roșu
aprins și au deasupra
pe Bindu:
KAM,
KHAM,
GAM,
GHAM,
MAM,
CHAM,
CHHAM,
JAM,
JHAM,
NYAM,
TAM
și THAM.
Aceste
varna-ie
nu sunt decât Zeități
Minore
ale chakrei
și ele au următoarele
calități
în ființa umană:
|
|
1. Asha(speranța)
2. Chinta(anxietatea, grija)
3.
Cheshta(străduința, năzuința)
4.
Mamata(simțul eu-lui, rezultat din
atașamente)
5.
Dambha(aroganța sau ipocrizia)
6.
Vikalata(langurozitatea)
|
|
|
Anahat
sub formă tabelară.
Chakra |
Număr
petale |
Zi |
Planetă |
Piatră |
Culoare |
Bija
Mantra |
Element
subtil |
Anahat |
12 |
Vineri |
Venus |
Rubinul |
Roșu
închis |
YAM |
Aer(Vayu) |
Marii
Zeii și Zeițe existenți în această chakră.
Lămuriri
despre activitatea mea la școala profesională a Vagoanelor.
Primul
contact Cu mantre-le. Fiindcă vorbim de mantre
și de ciripitul păsărilor să mai lămurim
ceva. În anul 1963 sunt
elev la școala profesională. Locuiam la
internat și în una din zile
vine educatorul Ardelean și ne întreabă
dacă vrem să mergem la Palatul
Cultural să ascultăm muzică simfonică.
Eu mă scriu să văd despre ce e
vorba. Eram afon, dar Eu nu am fost până
atunci la un concert simfonic și am
zis hai să mă duc șă văd ce e acolo.
Eu locuiam la internat și după terminarea
orelor la orele 13 și 30 serveam masa.
Începând cu orele 15 și până la
orele 17 făceam meditații în sălile
de clasă special destinate meditației. După orele
17 eram liberi și mergeam pe malul Mureșului
și jucam mai totdeuna fotbal. Iar la
ora 20 veneam la internat și serveam masa
de seară. La ora 10 eram în pat.
Aici mai erau unele ajustări, dacă nu terminam
temele stăteam la meditație până
terminam ce am de scris.
Mai era dată când învățam mai mult
și stăteam până la ora 20 în sala
de meditație. Altă dată mergeam în
sala de sport și făceam diferite asane
și diferite exerciții de gimnastică
mai grele, care nu le puteam însuși
în tipul orelor de gimnastică. Îmi
amintesc de un exercițiu de
gimnastică numit șurubul, pe care
l-am exersat foarte mult și am luat nota 10.
Așa trecea timpul elevului de la internat.
Eram veniți de la Josani, 160 de kilometri față
de Arad. Dar acum era ceva nou să văd ce e acea
muzică simfonică. După cum vedeți
Eu mă ocupam numai cu Yoga
și sportul și neglijam cu
desăvârșire celelalte activități ale vieții.
|
||||
Aceste
lecții
de muzică
Simfonică
se făceau
de două
ori
pe săptămână
de la ora
17
la ora
20. În ce constau aceste lecții,
noi copii eram
pe post
de auditorii și învățam
ce este muzica și cum poate fi ea
descompusă mai simplu. Aveam un
profesor
de muzică care cânta
la vioară și la pian. S-a început
cu „Dunărea albastră” de Johann
Strauss(fiul). Fiecare fragment muzical era
descompus de profesor în elemente
simple. Aceste elemente simple, erau
cântecele și ciripitul păsărelelor
în luncile Dunării. Profesorul a pus accentul
total pe cântecul și ciripitul
păsărilor și nu
pe lucrarea
în sine. Astfel el ne cânta
la vioară și apoi la pian cum cântă
ciocârlia sau pițigoiu sau alte
păsări. După aceia ascultam înregistrarea
partituri și în final făcea concluzia și
ne examina
pe noi ce am reținut.
Și el reda înregistrarea și ne întreba
pe noi, ce sunet e acesta. Și astfel
timpul a trecut și nu am știut de ce
am mers la Palatul Cultural să ascult Muzică
Simfonică. Dar după ce fac Eu Likhita Japa
cu toate mantre, sunt la Josani și
tată-l meu îmi zice că o să mergem mâine
să tăiem lemne într-un loc foarte
îndepărtat. Mergem noi tăiem lemnele și
ne întoarce târziu acasă se înnoptase foarte
tare. Și ajungem noi
pe Dealul Vitici chiar sus pe
deal și de la o casă
din apropiere, un câine
puternic, care era legat cu funia,
lătra puternic la noi. Și el zicea foarte
puternic „HAM, HAM, HAM,
etc.”
Era o liniște desăvârșită și mantra HAM
se auzea și la un kilometru în
depărtări. Pe cum mă îndepărtam de câine,
sunetul se diminua, dar claritatea mantrei HAM creștea și mai
mult.
|
||||
Lămuriri
și concluzii, la ciripitul și
cântecul păsărilor și lătratul
câinelui. În cazul omului simplu,
fie el, profesor de muzică, cântăreț,
preot sau Papă, toate
aceste sunete
ale păsărilor și animalelor
nu pot fi înțelese. La Bija
mantra HAM, spusă cu putere de câine. Ce
interpretări are, dacă un om o aude
el zice, că în depărtări un câine latră,
trece un om rău pe lângă el.
Eu am auzit-o și acum zic „Câinele
execută Manasika Japa
cu mantra HAM.” Această mantră
i-a ia fost dăruită lui de Tati Shiva.
Când am parcurs 800 de metri am început
să meditez la mantra HAM
și atunci mi-am adus aminte de orele petrecute
la Palatul Cultural
din Arad la orele de muzică
simfonică. Fiecare animal, fiecare pasăre,
cânta bija mantra dăruită lui de Tati
Shiva. Niciun animal nu poate
să își schimbe bija mantra dăruită lui. Vă
uitați la poza palatului Cultural din Arad,
la Dealul de Puten, Râtu Todi, Dealu
Vitici, pe unde am trecut Eu în acea
seară pe la ora 23. |
||||
|
Mai
multe despre Anahata.
Ce
se mai găsește în Anahat chakra? Dacă facem o
descriere sumară a acestui pericarp a
lui Anahat avem. În centru Lotusului,
se află Vayu răspândit. Deasupra sa se află
regiunea lui Surya, deci este vorba de Surya
mandala. Deasupra Ei se află Vayu Bija și
Trikona. Deci acesta este Trikona unde se află
Bana Linga. Și acum unele lămuriri
despre Trikona. Am vorbit mult despre Trikona
Shakti(triunghi) din acest centru de forță.
Sub această formă de Triunghi este reprezentată
Shakti(energia Mari Zeițe Kundalini). Vârful
este totdeauna în jos și arată izvorul
de unde vine energia. Acest efect e identic
cu efectul de difuzor, că și în
difuzor din vârf vin undele sonore.
Lotusul lui Anahat este puternic luminat
și colorat. Nici un alt Lotus
nu e așa de luminat și colorat,
aceasta fiind o caracteristică a lui
Anahata. De unde vine lumina și
înfrumusețarea deosebită? Filamentele care
înconjoară și împodobesc pericarpul
acestui lotus sunt iluminate puternic de
către regiunea Soarelui. Astfel privindu-l te
încântă prin frumusețea lui fără egal.
Regiunea Soarelui se află deasupra acestui
Lotus și în acest caz el luminează puternic
pericarpul lotusului Anahata.
|
||||
Unele
lămuriri obligatorii. După cum vedeți Tati
Shiva la acest nivel al Lotusul
Anahata este Creatorul și conduce
cele trei centre inferioare. Mai mult Ishvara
așa îi spunem(Creatorul) în toate cărțile
de Yoga Indiene se spune despre El
că e Creatorul și distrugătorul acestor
lumi. Ce vă spun Eu totuși în cadrul
medicinei Ayurveda, Eu am spus că în Zona
lui Anahata(inimă, plămâni) se găsește sediul
principiului Bagavan Vishnu(principiul
Kapha). În acest caz Bagavan Vishnu
este Zeitatea care conduce guna Sattva(guna
lumini), dacă dumneavoastră încălcații
în repetate rânduri legile morale. În mod sigur
Bagavan Vishnu vă va pedepsi
cu un principiu subtil Kapha exagerat în zona lui
Anahat. Astfel dumneavoastră veți
avea apă la plămâni și inimă și
la un moment dat boala va deveni cronică. Deci
concluzia este că Bagavan Vishnu
datorită coordonări lui Sattva guna îl distruge
în Anahat pe persoana care îi
încalcă în mod repetat guna Sa. Voi mai discuta
despre acest subiect.
|
||||
În
pericarpul
lotusului
se află regiunea lui Vayu
sub forma două
triunghiuri
întrepătrunse(formând
o mandală hexagonală
de culoare fumurie).
Deci această hexagramă
este simbolul elementului aer.
Tot în această mandală
hexagonală se află Zeul
Vayu. Zeitatea
Mediană
a acestui centru de forță,
încălecând o antilopă
neagră, tot pe antilopă
se găsește și Bija
YAM,
Bija elementului
subtil
aer.
|
||||
Lămuriri.
Anahata este prima chakră superioară. După cum
vedeți din cele descrise de mine mai înainte,
concentrarea și meditația pe această
chakră este foarte complexă și
greoaie, sunt multe locuri de meditație
aici.
|
||||
|
Vishuddha
chakra.
Vishuddha
chakra(Chakra
gâtului, a
purități).
Vishuddha
chakra
este
un lotus de culoare roșu-fumurie
care se află la baza
gâtului,
situat în canalul central Sushumna
nadi,
fiind a cincea
chakră
de la bază.
Totuși
Vishudha văzută de la distanță are culoarea
aurului strălucitor.
Tattva
Vishuddhei
este „eterul”
radiat de „mentalul
subtil”.
Lotusul Vishuddhei
are
șaisprezece
petale,
pe fața
cărora se află varna-ele
de culoare
roșu
stacojiu
și au deasupra, pe Bindu:
AM,
AAM,
IM,
TM,
UM,
UUM,
RIM,
RIIM,
LRIM,
LRIIM,
RA,
AIM,
OM,
AUM,
AM,
AH.
Aceste
varna-ie
nu sunt decât Zeități
Minore
ale chakrei
și determină șaisprezece
calități
în ființa umană:
La nivelul Lotusul
Vishuddhei
se
găsesc
cele
șapte
note
muzicale
care sunt nishada, rishadha, gandhara, shadaja, madhyama, dhaivata
și panchama. La
români avem, Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si. În
a opta
petală(RIIM)
se află Bije-le:
HUM,
PAHT,
VAUSHAT,
VASHAT,
SVADHA,
SVAHA,
NAMAH,
iar
în a șaisprezecea
petală(AH)
se află nectarul
divin amrita.
|
||||
În
pericarpul
lotusului
se află regiunea eterului(Nabho-mandala)
care are o formă circulară
și culoare
albă.
Tot în regiunea eterului
se află
Zeitatea
Supremă
a acestei chakre
Sada-Shiva,
care stă pe
un maiestuos tron
plasat pe spatele
unui taur(Nanditam).
Sada-Shiva
are cinci
fețe,
pe fiecare față
are trei
ochi,
corpul
Său
este acoperit cu cenușă
subtilă,
astfel el capătă înfățișarea
unui munte
de argint.
Sada-Shiva
este îmbrăcat
cu o piele
de tigru,
iar ornamentele Sale
sunt grilande
împletite
din șerpi.
Mai putem
spune că
Sada-Shiva
are pe frunte
semiluna(întoarsă
în jos) din
care picură
în mod constant
Ama-Kala(amrita).
Tot în regiunea eterului
se află o yantră în șase
colțuri,
în interiorul yantrei
se găsește Taurul
care are jumătate
de corp
de forma unui leu.
Deasupra Taurului
se află așezat Tronul
unui leu
pe el stă Marea
Zeiță Gauri(Sada-Gauri)
la stânga,
iar la dreapta
stă
Sada-Shiva.
Marea Zeiță
Gauri este
Mama
întregului Univers
(atât fizic, cât și subtil), Ea
se află acolo ca jumătate
din corpul lui
Shiva,
Ei se află într-o uniune
inseparabilă,
formând acea postură androgină
cunoscută ca Ardha-Narishvara.
Astfel corpul lui Ardha-Narishvara
are culoare aurului
pe jumătatea stânga
și alb
pe jumătatea dreaptă.
Sada-Shiva
stă acolo în poală lui Nabho-Bija(bija
HAM). Găuri(sau
Girija)
și Sada-Shiva
formează un corp
comun(uniți
pe jumătate), în stânga avem culoare aurie,
iar în dreapta
culoare argintie.
În interiorul regiunii eterului
se află triunghiul(Trikona),
iar în interiorul
lui se află Chandra-mandala.
Iar
în interiorul Ei
se
află Nabho-Bija
care
este
„HAM”
și
este Bija elementului
eter,
fiind
așezată
pe un elefant
alb ca zăpada. |
||||
|
Prezentarea
sub formă tabelară.
Chakra
|
Număr
petale
|
Zi
|
Planetă
|
Piatră
|
Culoare
|
Bija
mantra
|
Element
subtil
|
||||
Vishuddha
|
16
|
Sâmbătă
|
Saturn
|
Safir
|
Roșu-fumurie
|
HAM
|
Eterul(akasha)
|
||||
Lămuriri
suplimentare la cele afirmate de mine.
Vreau
să subliniez în cele afirmate de mine, că „Regiunea
Eterului”
se află în pericarpul
Lotusului
Vishudha.
|
|||||||||||
Zeiță a
cunoașteri în pericarpul Vishuddhei o avem pe Zeița
Shakini.
Zeița
Shakini
este pură precum, „Oceanul de Nectar.”
|
|||||||||||
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu